انتقاد شدید مولوی محمد امین آسکانی از قتل یک کارگر بلوچ توسط نیروهای مرزی در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، مولوی محمدامین آسکانی مدیر داخلی انوارالحرمین پشامگ با اشاره به قتل یک شهروند بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای مرزی (مرصاد) گفت: “در شهرستان راسک هر ارگانی سعی دارد در بلوچ‌کشی از ارگان دیگر سبقت بگیرد گویا که هر یکی به نوبه خود در تلاش بلوچ‌کشی است اصلا حرمتی برای خون بلوچ قائل نیستند”.

مولوی اسکانی که روز شنبه ۱۲ تیر ماه در تشیع جنازه “فقیرمحمد لَلَه‌زهی” صحبت می کرد افزود: “فقیر محمد امروز توسط مامؤران مرزی منطقه هُنگ با تیر اندازی بی‌ضابطه آنها شهید شده است و کسی که او را شهید کرده است یک فردی ظالم، غافل و ازخدا بی‌خبری بوده زیرا مرحوم نه ماشینی داشته و نه از ایست بازرسی بدون اجازه فرار کرده بلکه او از ناداری و بی‌بضاعتی خود برای امرارمعاش و نفقه فرزند، عیال خود بصورت دست‌ فروشی”نان” در روستاها فروخته است”.

وی همچنین ضمن درخواست از نمایندگان مجلس برای مطرح نمودن این موضوع در صحن مجلس و دفاع از حقوق ملت بلوچ از فرماندار شهر راسک خواست که جلوی این فاجعه را بگیرد.

لازم به ذکر است که ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰، به دنبال تیراندازی بی‌ضابطه مأموران هنگ مرزی، یک کارگر بلوچ بنام فقیر محمد لَلَه‌زهی در محدوده روستای هُنگ از توابع شهرستان راسک جان خود را از دست داد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*