زنده گیری دو سر گانڈو در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۰، دو سر گانڈو (تمساح پوزه کوتاه بلوچستانی) در روستای چراغان از توابع شهرستان راسک زنده گیری و در زیستگاه مناسب رهاسازی شدند.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست بلوچستان و سیستان در همین رابطه گفت: در طی چند روز گذشته سه سر گانڈو نابالغ به آبگیرها و منابع آبی روستای چراغان وارد شده بودند که با اطلاع رسانی اهالی و با همکاری همیاران محیط زیست بلوچ، یک سر از گانڈوها بلافاصله زنده گیری و در زیستگاه مناسب رهاسازی شد.

وی ادامه داد: پس از چند روز تلاش شبانه روزی و جستجوی وجب به وجب آبگیرها، نهرها و … در روستای چراغان، بالاخره دو سر تمساح دیگر نیز پیدا و زنده گیری شدند که با تلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان راسک در یکی از زیستگاه های مناسب رهاسازی شدند.

کاهش بارندگی و گرمای شدید هوا و کاهش چشمگیر منابع آبی موجب شده تا گاندوها برای دسترسی به منابع آبی ضمن گسترش قلمرو زیستی به منابع آبی روستاها نزدیک شوند که این موضوع موجب برخورد انسان و حیات وحش می شود، از اینرو تمام اهالی روستاهای نزدیک زیستگاه گاندو بایستی هم مواطب خود بوده و هم به گانڈوها آسیب نرسانند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*