مولوی ساداتی: بی مسئولیتی؛ استان بلوچستان و سیستان و شهرستان شستون را با بحران مواجه کرده است/ اهانت در شأن یک استاندار نیست

به گزارش رسانک، سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه شهرستان شستون (سراوان) در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰ این شهرستان از دولتمردان بدلیل کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و نبود کادر درمان متخصص انتقاد کرد.

وی در فرازی از سخنان خود گفت: در شرایط کرونا توجهی به استان بلوچستان و سیستان و سایر مناطق محروم که با کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و کادر درمان متخصص شرایط فوق بحرانی را سپری می کنند، نشده است.

مولوی ساداتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شستون بزرگ با کمبود امکانات در زمینه‌های مختلف بهداشت و درمان، بدترین دوران خود را می‌گذراند و نبود پزشک عفونی این شهرستان را با بحران مواجه کرده است که یکی از اولویت ها در وضعیت کرونایی، برخورداری از پزشک متخصص است و نیز بیمارستان جدیدی که تاسیس آن ۱۴ سال طول کشید بدون امکانات لازم تحویل مردم داده شد، همچنان از تجهیزاتی که مسئولان گفتند خریداری شده، خبری نیست.

مولوی ساداتی افزود: در نبود امکانات لازم پزشکی و یا نبود پزشکان متخصص، بیماران مجبورند که به شهرهای دیگر بروند یا در خانه هایشان به خود درمانی بپردازند.

وی با اشاره به سخنان اخیر استاندار، احمدعلی موهبتی گفت: اینکه ۱۰ شهرستان استان بیمارستان ندارد و مناطقی فاقد پزشک و مراکز درمانی است که نشان از عملکرد ضعیف دولتمردان است.

وی در ادامه تصریح کرد: توصیه بنده به آقای استاندار این است که در فکر پلمپ مساجد نباشند بلکه بهتر است به انجام مسئولیت های رها شده و مشکلات انباشته شده بلوچستان بپردازد چرا که اگر نیازی به بستن درب های مساجد در پی کرونا شد لازم نیست که ایشان متحمل چنین زحمتی شوند ، کسانیکه متولی امور مساجدند بیشتر در فکر هستند و در ضمن توهین و اهانت به خبرنگار در شان یک استاندار نیست.

مولوی ساداتی همچنین ابراز داشت: از شهروندان درخواست داریم برای حفظ سلامتی خود و دیگران در رعایت پروتکل های بهداشتی احساس مسئولیت نمایند و همچنین لازم است صفهای طولانی بنزین و دریافت ارزاق و مجالس عروسی و کنترل شود و نیز مسئولان بهداشت و درمان ایران، مردم استان و شستون را دریابند چرا که با گفتار نمی شود بر کمبودها و مشکلات سرپوش گذاشت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*