پنج سرنشین دو فروند قایق صیادی در محدوده آب‌های بندر چابهار نجات یافتند

رسانک/ معاون دریایی بنادر و دریانوردی بلوچستان و سیستان گفت: پنج سرنشین ۲ فروند قایق صیادی در فاصله ۱۰ و ۴۰ مایلی بندر چهبار با تلاش و امدادرسانی نیرهای امدادی نجات پیدا کردند.

سیدحسن ابراهیمی روز پنجشنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۰ اظهار داشت: این ۲ قایق که به دلیل نقص فنی و در شرایط بد جوی گرفتار شده بودند در ۲ عملیات جستجو و نجات دریایی و با هماهنگی مرکز (MRCC) بندر چهبار نجات یافتند. 

وی بیان کرد: قایق اول با چهار نفر سرنشین که در محدوده صیدگاه به فاصله ۴۰ مایلی از بندر چهبار دچار نقص فنی موتوری شده بود از طریق VHF با مرکز MRCC  تماس برقرار و تقاضای کمک کرد که با اعزام شناور همیار ناجی به محل حادثه، در عملیاتی موفق، سرنشینان شناور حادثه دیده نجات یافتند.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی بلوچستان و سیستان  افزود: قایق دوم نیز که به دلیل شرایط بد جوی و مشکل فنی در دریا گرفتار شده بود طی تماس تلفنی موقعیت خود را به اطلاع مرکز (MRCC) اعلام که پس از هماهنگی‌های لازم شناور هادی ۹ به محل اعزام و موفق به نجات یک نفر سرنشین این قایق در فاصله ۱۰ مایلی بندر چهبار شد.

وی با اشاره به شرایط بد جوی فصل مونسون و مواج شدن دریا از صیادان درخواست کرد قبل از عزیمت به دریا از سالم بودن تجهیزات ایمنی و ارتباطی شناور اطمینان یافته و تجهیزات ایمنی کافی به همراه داشته باشند.

ابراهیمی تصریح کرد: جهت ایمنی دریانوردی و خدمات رسانی در حوادث احتمالی آبهای ساحلی و دور از سواحل حاکمیتی استان شماره مستقیم ۱۵۵۰ و کانال رادیویی دریایی ۱۶ VHF جهت اعلام حوادث دریایی بصورت ۲۴ ساعته در مرکزMRCC  آماده دریافت گزارشات است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*