قطعنامه تظاهرات 19 ژوئن 2021 در اعتراض به قرارداد چین و رژیم جمهوری اسلامی ایران

رژیم جمهوری اسلامی ایران در ادامه‌ی سیاست‌های ضد مردمی و در جهت بقای حکومت ظالمانه‌ی خود  می‌خواهد در چارچوب قرارداد ننگین ۲۵ ساله‌ی خود با جمهوری خلق چین مناطق استراتژیک بلوچستان را به چین واگذار نماید. تجربه‌ی حضور چین در دیگر مناطق دنیا بیانگر شکلی نوین از استعمار است که جمهوری خلق چین به اجراء گذاشته است. قرارداد ۲۵ ساله‌ی چین با ایران نه تنها هیچ منفعتی برای بلوچستان و مردمش در پی نخواهد داشت بلکه به تاراج منابع ثروت بلوچستان، میلیتاریزه شدن حداکثری منطقه، سرکوب بیشتر مردم بلوچستان و تخریب گسترده‌ی محیط زیست منجر خواهد شد.

پس از اجرای این قرارداد چین با گسیل نیروی کار خود به بلوچستان باعث بیکاری هر چه بیشتر و گسترش فقر در بلوچستان خواهد شد. تجربه‌ی کشتی‌های ترال چینی در دریای بلوچستان به خوبی نشان داده است که تروریسم اقتصادی چین به معاش مردم رحم نخواهد کرد.

هدف رژیم جمهوری اسلامی ایران از این قرارداد به شکل ذیل قابل تعریف است:

۱- دستیابی به منابع بیشتر پولی جهت تأمین مالی وفاداران به حکومت و نیروهای سرکوب داخلی

۲- تأمین مالی گروه‌های نیابتی در منطقه و گسترش فعالیت‌های تروریستی خود در سطح بین‌المللی

۳- جلب حمایت بیشتر چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد و استفاده از حق وتوی چین در مقابل جامعه‌‌ی بین‌المللی و جهان آزاد

۴- بهره‌مندی از تکنولوژی جاسوسی و نظارتی چین که کنترل همه‌ی شئونات جامعه را برای حکومت ممکن می‌نماید.

۵- جلب حمایت چین در کمک به سرکوب اعتراضات داخلی

حزب مردم بلوچستان ضمن محکوم نمودن این قرارداد از دولت چین می‌خواهد ضمن خارج شدن از آن از همراهی بیشتر با رژیمی که شانس زیادی برای بقاء نداشته و در جهت طولانی‌تر نمودن عمر منحوس خود به هر دستاویزی متوسل می‌شود دست بردارد. انتخابات روز گذشته‌ی ایران به جهانیان نشان داد که این رژیم از هیچ پایگاه مردمی‌ای برخوردار نیست و خشم مردم به جان آمده به آتش زیر خاکستری می‌ماند که هر لحظه امکان شعله‌ور شدن آن وجود دارد.

حزب مردم بلوچستان- کمیته فرانسه

ژوئن ۲۰۲۱

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*