حزب مردم بلوچستان:
گزارش پلنوم و قطعنامه‌ی حزب مردم بلوچستان در ارتباط با انتخابات ۱۴۰۰

حزب مردم بلوچستان به تاریخ دوازدهم و سیزدم ژوئن ۲۰۲۱ پلونوم خود را به صورت وبینار برگزار نمود. پلونوم حزب با یک دقیقه سکوت شرکت کنندگان به احترام شهداء آغاز به کار نمود. در این نشست ضمن بررسی مسائل بلوچستان، تصمیمات جدید حزبی به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده اتخاذ گردیده و تقسیم کار جدید صورت پذیرفت. در پایان با تأکید بر شعار “نه به جمهوری اسلامی– آری به جمهوری فدرال ” قطعنامه‌ی حزب در ارتباط با سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست
جمهوری صادر گردید:
 
حزب مردم بلوچستان سیزدهمین دوره‌ی انتخابات فرمایشی رژیم برای تعیین رئیس جمهور را، که از قبل توسط ولی فقیه منصوب شده است تحریم می‌نماید. بیش از چهار دهه حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی ایران بر کشور چیزی جز کشتار، شکنجه، زندان، اختلاس، دزدی از سفره‌ی مردم، گسترش تروریسم منطقه‌ای و بین‌المللی و… نبوده است. رژیم جمهوری اسلامی برای بقاء و پیشبرد سیاست‌های توسعه‌طلبانه، مخرب و غیرانسانی خود در مواجه‌ی با نُرم‌های پذیرفته شده‌ی بین‌المللی و قدرت‌های جهانی همواره در پی نوعی مصونیت بوده است: رفتن به سوی تولید بمب اتم، ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی نیابتی، و برگزاری انتخابات نمایشی با شرکت درصد بالایی از واجدین شرایط رأی‌دهی از اقدامات ویژه‌ی رژیم در این راستا بوده‌اند. این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از تفاوت‌های بارزی در مقایسه با انتخابات پیشین برخوردار است؛ سطح بسیار پایین مشارکت بر اساس نظرسنجی‌ها و مسئله‌ی تعیین رهبر آینده‌ در این دوره‌ رژیم را بر آن داشته است که حلقه‌ی خودی‌ها را هر چه تنگتر نموده و به سوی یکدستی کامل پیش برود. تا جاییکه تعدادی از مزدوران حلقه به گوش خود را هم رد صلاحیت نموده است.
سیاست کلان رژیم در ارتباط با بلوچستان: تقسیم سرزمین تاریخی بلوچستان به چهار استان که هم ‌اکنون در دستور کار مجلس برای اجراء قرار گرفته است، شهرک سازی و اسکان چند میلیون غیربومی‌ در مناطق ساحلی با هدف بهم زدن بافت جمعیتی و به اقلیت در آوردن و به حاشيه راندن مردم بلوچ در بلوچستان و نھايتاً محو نام منطقه‌ی جغرافیایی- تاریخی بلوچستان در شکل نهایی است. بلوچستان وطن هر بلوچ است که نباید غیربومیان نزدیک به قدرت و برخوردار از رانت، آن را تصاحب کنند. شیعه‌گستری و کنترل باورهای مردم و فشار بر نهادهای مردمی، از جمله مسائلی هستند که جهت تسهیل سیاست همانندسازی رژیم و محو هویت ملی مردم بلوچ توسط رژیم به کار می‌روند. اکنون رأی هر بلوچ تأیید موارد فوق و قبول فضای نظامی-امنیتی مضاعف با هدف کشتار بیشتر و ایجاد رعب و وحشت در جامعه است. از مردم بلوچ انتظار داریم که چشم بر کشتار روزانه‌ی جوانان سوختبر، به گلوله بسته شدن زنان و کودکان، و اعدام افراد بیگناه نبندند.
هنوز از کشتار سوختبران در منطقه‌ی سراوان و معترضان به آن چند ماهی بیشتر نگذشته است. پس می‌طلبد که حافظه‌ی تاریخی‌مان را به یاری بطلبیم و بدانیم که انتخابات فرمایشی رژیم، در چند روز آینده نه تنها هیچ گرهی از مصائب مردم بلوچ نخواهد گشود، بلکه به وسعت و عمق بیشتر آنها خواهد افزود. رژیم جمهوری اسلامی اندک رودربایستی‌ای را هم که قبلا داشت، کنار گذاشته و این بار شمشیر را کاملا از روی بسته است.
برخورد تعداد زیادی از نخبگان مردمی بلوچ در روزهای گذشته، نشانه‌هایی از امیدواری را در میان جامعه بروز داده است که، حاکی از برخورداری از نوعی پختگی در بینش سیاسی است: آنها به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم به ملت بلوچ تنها به دیده‌ی یک دشمن می‌نگرد و کاربرد القابی چون “مرزبانان غیور بلوچ” توسط حکومتگران، تنها با هدف تحمیق توده‌های مردم صورت می‌گیرد. آن‌ها به این دریافت رسیده‌اند که در مقابل گرم کردن تنور انتخابات برای جمهوری اسلامی ایران، هیچ امتیازی برای جامعه‌ی بلوچستان نخواهند گرفت.
شرکت در انتخابات نظامِ رو به زوالی که آخرین روزهای حاکمیت خود را می‌گذراند و برای بقای بیشتر خود، از هیچ عملی حتی تجاوز به مردان و زنانِ در بند فرو گذار نکرده و نخواهد کرد، تازه کردن داغ انسان‌هایی است که در انزوای خود سوخته و از ترس دم فرو بسته‌اند. نهادینه شدن فقر و فساد در کشوری ثروتمند، به معنی مرگ تدریجی ملت‌های ساکن آن بوده و مصداق جنایت علیه بشریت است.
رأی دادن در انتخابات یا بهتر بگوییم انتصابات ریاست جمهوری برای یک بلوچ، که هم به خاطر بلوچ بودن و هم به خاطر عقایدش، از دید رژیم یک تهدید امنیتی شمرده می‌شود و حتی به شکل نمادین هم نمی‌تواند، کاندیدای ریاست جمهوری بشود و این به معنای آن است، که رأی دهندگان احتمالی بلوچ مسئولیت تاریخی آنچه را که در ذیل می‌آید، به عهده می‌گیرند:
۱- شما حق داشتن یک مسجد را در پایتخت کشور ندارید.

۲-  شما تهدید امنیتی شمرده می‌شوید و لوله‌ی تفنگ نیروهای امنیتی به سوی شما نشانه می‌رود.
اجرای این سیاست باعث کشتار غیرقانونی زنان و کودکان عبوری در جاده‌ها شده است.
در این نوع موارد، مأموران امنیتی نه تنها بازخواست و محاکمه نمی‌شوند، بلکه تشویق هم شده و به مناطق خوش آب و هوای کشور منتقل می‌شوند.
۳- بلوچ شهروند درجه‌ی چندم است و اجازه‌ی استخدام در مراکز تصمیم‌گیری را ندارد.
۴- به شما تنها اجازه داده می‌شود کارهای دون‌پایه را در حد اجرای اوامر و آن هم در صورت نبود متقاضی غیربومی، انجام دهید.
۵- حق اعتراض به توهین، تحقیر، تبعیض و هر گونه بی‌عدالتی را ندارید.
در صورت اعتراض متهم به ضدیت با انقلاب و عضویت در گروه‌های مسلح افراطی شده و با شکنجه و اعدام، مواجه خواهید شد.
۶- به جمهوری اسلامی این حق را می‌دهید که، در مرحله‌ی نخست بلوچستان را به چهار استان تقسیم نماید و در مراحل بعدی، همانگونه که در رژیم پهلوی اتفاق افتاده است با تقسیماتی دیگر، پاره‌های جدا شده‌ی آن را ضمیمه‌ی استان‌های همسایه نماید، به شکلی که مردم بلوچ این مناطق در مناطق جدید ادغام شده و در آنجا به صورت اقلیت کوچکی در آیند، که در نهایت نام و نشانی از بلوچستان باقی نماند.
۷- اجازه می‌دهید در مناطق ساحلی بلوچستان شهرک ‌سازی‌هایی به شکل استعمار نوین ایجاد شده و چند برابر جمعیت منطقه، افراد غیر بلوچ سکنی داده شوند تا بافت جمعیتی منطقه به نفع سکنی گزیدگان جدید، بهم بخورد و مردم بلوچ در هیچ گزینشی دست بالا را نداشته باشند.
۸- اجازه می ‌دهید که خانه‌هایتان را بر سر شما خراب کنند، زمین‌های شما را مصادره نموده و مردم بلوچ را به حاشیه‌ نشینی هر چه بیشتر سوق دهند و معادن و منابع دریای بلوچستان را، به تاراج برند.
۹- اجازه می ‌دهید برای تسریع آسمیلاسیون یا همانندسازی اجباری، زبان بلوچی تضعیف شده و کم کم از بین برود، و با غلبه‌ی هر چه بیشتر زبان فارسی، هویت ملی مردم بلوچ از بین رفته و تبدیل به جامعه‌ای تهی و بی ‌ریشه شود.
۱۰- مسئولیت مرگ تدریجی جمعیت فقیر بلوچ را که به غذای کافی، پزشک، دارو و… دسترسی ندارند می ‌پذیرید.
۱۱- بیکاری مزمن و سوق ‌دهی به زندگی حاشیه‌نشینی با ترویج اعتیاد و هر گونه فساد دیگر را، قبول می‌کنید.
۱۲- مسئولیت اخلاقی کشتارهای فراقانونی و فراقضایی چون کشته و زخمی نمودن ده‌ها سوختبر بلوچ در سراوان، اعدام‌های فله‌ای انتقامجویانه، کشتار کودکان، زنان و مردان هنگام تردد در جاده‌ها توسط نیروهای انتظامی با هدف باج‌خواهی را، به عهده می ‌گیرید.
حزب مردم بلوچستان از آحاد جامعه‌ی بلوچستان انتظار دارد، که با نرفتن به پای صندوق‌های رأی و همراهی با جنبش سراسری نه به جمهوری اسلامی – آری به جمهوری فدرال، این نمایش مضحک انتخاباتی را که حتی برخی از سران سابق رژیم هم آن را تحریم کرده‌اند، ناکام گذاشته و بخشی از سناریوی از پیش تعیین شده‌ی رژیم، جهت سرکوب‌ها‌ و کشتارهای بیشتر، در آینده نباشند.
حزب مردم بلوچستان
ژوئن ۲۰۲۱

https://www.ostomaan.org/گزارش-پلنوم-و-قطعنامه%E2%80%8Cی-حزب-مردم-بلوچ/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*