مولوی کوهی همچنان استوار و قاطع در بیان عقیده

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰، مولوی فضل الرحمن کوهی قبل از مراسم نماز جمعه در جمع استقبال کنندگان خود سخنرانی کوتاهی کرد.

وی گفت: «اگر شرط و شروط را قبول می کردم و قول می دادم که با مردم دیدار و گفتگو نداشته باشم، شش ماه قبل مرخصی به من داده می‌شد ، اما من هیچ قولی نداده ام.»

مولوی فضل الرحمن کوهی خطاب به استقبال کنندگان خود گفت: «من مدیون و بدهکار شما هستم، چرا که تاکنون برای شما هیچ کاری انجام ندادم و از این بابت از همه شما عذرخواهی می کنم.»

مولوی کوهی افزود: «در زمان بازداشت اعتراضات گسترده ای در بلوچستان شکل گرفت، اگر کسی از شما مردم در این اعتراضات کشته می شد من چطور جبران میکردم و چطور می توانستم شما را ببینم وقتی که خون آلود در آغوش مادر خود هستید.»

امام جمعه روستای پشامگ در حالی از عدم پذیرش شروط سپاه و جمهوری اسلامی خبر داده که وی همچنان بر عقیده گذشته خود باقی مانده و به حکومت داری و سیاست های جمهوری اسلامی انتقاد دارد.

گفتنی است که مولوی فضل الرحمن کوهی از معدود روحانیونی بود که در اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ایران دفاع کرد و از رژیم خواست مردم را بدلیل حق طلبی نکشد.

وی در تاریخ ۷ آذر ماه سال ۹۸ پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد بازداشت و پس از ماه‌ها بلاتکلیفی به ۶ سال و ۴ ماه حبس محکوم شد.

لازم به ذکر است که مولوی کوهی با وثیقه دو میلیارد تومانی تا ۳۱ خرداد ماه آزادی موقت دارد و پس از آن باید خود را به دادگاه ویژه روحانیت معرفی کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*