بیست و چهارم آذر روز تولد شهید “صلاح الدین گمشادزهی” از شهدای جمعه خونین زاهدان

رسانک/ امروز جمعه ٢۴ آذر ماه ۱۴۰۲، روز تولد شهید “صلاح الدین گمشادزهی” است که توسط نیروهای امنیتی و نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران در جنایت ٨ مهر ماه ١۴٠١، در زاهدان کشته شد.

شهید “صلاح الدین گمشادزهی”، متولد ٢۴ آذر ماه ١٣٧٣، فرزند نعمت الله و اهل زاهدان بود که در روزی که به جمعه خونین زاهدان شناخته می‌شود، برای ادای نماز جمعه به مصلی رفته بود.

صلاح الدین از جمله جوانانی بود که افکار ناب بلوچ‌دوستی و وطن پرستی داشت و قبل از هرچه خود را یک بلوچ می‌دانست و افتخار می‌کرد.

او با اینکه سال‌ها با بیماری تالاسمی دست و پنجه نرم می‌کرد ولی خودش کار می‌کرد و بارها دستمزدی که در قبال کار خود گیر می‌آورد را بدون آنکه به کسی بگوید، برای فقرا، خرج می‌کرد و همچنین برای بیماران تالاسمی که قدرت خرید نداشتند، دارو می‌گرفت و در اختیارشان قرار می‌داد.

در تاریخ ٩ آبان ماه ١۴٠١، دوستان کورد به یاد او در کوردستان درخت کاشتند و وی را یک قهرمان و مبارز معرفی کردند که از سال‌های آغازین زندگی اش با کوهی از درد و رنج مقابله کرده بود.

فراموش نکنیم صلاح الدین هنگامی که مورد اصابت گلوله های جنگی سفاکان زمانه قرار گرفت، در حال کمک کردن به مردمی بود که بواسطه تیراندازی نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی زخمی شده بودند.

نیروهای سرکوبگر رژیم جمهوری اسلامی ایران از پشت سر به صلاح الدین شلیک کردند و او را به شهادت رساندند.

وحوش جمهوری اسلامی به این جنایت خود اکتفا نکردند و در تاریخ ٣٠ دی ماه ١۴٠١، شبانه سنگ قبر او را نیز شکستند تا بار دیگر ثابت کنند که حتی از نام شهدای بلوچستان هم می‌ترسند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*