وزارت اطلاعات ایران از بازداشت سه تیم “تروریستی” در دو استان و عاملان انفجار شستون (سراوان) خبر داد/ رژیم ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بدنبال چیست؟

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۰، وزارت اطلاعات ایران از بازداشت افرادی در بلوچستان و سیستان و آذربایجان غربی و از جمله عاملان انفجار اول فروردین امسال در شستون خبر داد.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران آمده: این افراد در قالب “سه تیم تروریستی” فعالیت می‌کردند که یکی از این سه گروه عامل انفجار اول فروردین در میدان کوزه شهر شستون بوده است.

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید که این گروه وابسته به گروه جیش العدل بودند و در یک کشور خارجی آموزش نظامی دیدند و با هدایت این گروه انفجار شستون را انجام دادند.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران آمده: “از این تیم یک قبضه کلت کمری، ۶۰ کیلو مواد منفجره به همراه ریموت کنترل و چاشنی انفجاری، کشف و ضبط شد.”

وزارت اطلاعات ایران همچنین می‌گوید گروه دیگری را هم در بلوچستان و سیستان شناسایی و بازداشت کرده که قصد داشتند در اماکن مذهبی بمب گذاری کنند.

به گفته وزارت اطلاعات ایران یک گروه مسلح هم از عراق وارد ایران شده و قصد “اخاذی و اقدامات تروریستی” داشته اما در یک “درگیری مسلحانه منطقه مرزی ارومیه” در آذربایجان غربی دو نفر از آنها کشته و یک نفر از آنها فرار کرده است.

لازم به ذکر است که مقامات امنیتی اسامی افراد بازداشت شده را اعلام نکرده اند و گروه های اپوزیسیون نیز هیچگونه اطلاعیه ای مبنی بر دستگیری افراد خود منتشر نکرده اند.

در آستانه انتخابات و در زمانی که رژیم جمهوری اسلامی ایران به عدم اراده مردم جهت حضور در پای صندوق‌های رای پی برده، انتشار اینگونه اخبار از سوی وزارت اطلاعات انحراف اذهان عمومی از کمپین هایی همچون #رایبیرای میباشد.

مردم بلوچستان و کوردستان که در دوره های قبل به شعارهای پوشالی کاندیداهای ریاست جمهوری اعتماد کرده بودند؛ این بار قصد تحریم کامل انتخابات (انتصابات) را دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*