ممانعت اطلاعات سپاه از مرخصی درمانی یک زندانی سیاسی بلوچ

به گزارش رسانک، با وجود موافقت نهادهای قضایی با مرخصی “حمیدرضا کوهکن” زندانی سیاسی بلوچ، اطلاعات سپاه از آزادی این شهروند ممانعت به عمل آورده است. 

بر اساس گزارش‌های دریافتی به کمپین فعالین بلوچ، نهادهای قضایی با مرخصی درمانی این شهروند با تودیع قرار وثیقه موافقت کرده‌اند اما اطلاعات سپاه مانع آزادی او شده است. 

این زندانی سیاسی در ۶ شهریور ماه ۹۹ با یورش مأموران امنیتی به منزل مسکونی‌اش، به همراه ۱۲ شهروند دیگر که برخی از آنها کودک بودند بازداشت شده است. 

مأموران قضایی و امنیتی اتهام او را “شعار نویسی، اخلال در امنیت کشور و توهین به رهبری و قاسم سلیمانی” عنوان کرده‌اند. 

آقای کوهکن پس از بازداشت به مدت ۲ ماه در تک سلول‌های انفرادی بوده و بدترین نوع شکنجه بر او اعمال و مجبور به اعترافات اجباری شده است. 

گزارش شده است پس از آن، وی به بند ۶ زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است. 

حمیدرضا کوهکن چندین بار مورد شکنجه جسمی و روحی مأموران اطلاعات سپاه قرار گرفته است. بر اثر این شکنجه‌ها یکی از دنده‌های پهلوی او شکسته و مشکل حاد ریه‌ای پیدا کرده است. 

در روز ۲۲ اسفند ماه ۹۹ نیز مأموران اطلاعات سپاه به علت رسانه‌ای شدن وضعیت این زندانی سیاسی بلوچ در زمان بازداشت، او را با انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه مورد شکنجه جسمی و روحی قرار داده‌اند که بر اثر آن یکی از پهلوهای حمیدرضا شکسته و از انتقال وی به بیمارستان جلوگیری شده است.

این زندانی سیاسی بلوچ هم‌اکنون با وجود وضعیت نامساعد جسمی به علت بیماری، از حق درمان خارج از زندان محروم است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*