استاد دانشگاه سوران، قربانی تیراندازی بی‌ضابطه نیروهای مواد مخدر

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، یکی از اساتید دانشگاه سوران در محدوده پلیس راه زاهدان_خاش مورد تیراندازی مأموران مواد مخدر قرار گرفت. بر اثر تیراندازی، این شهروند بلوچ به شدت مجروح شده و در حالت کما به سر می‌برد. 

هویت این شهروند فرهنگی “رضا حسینی” اهل روستای کهن ملک از توابع شهرستان سوران عنوان شده است. رضا استاد دانشگاه آزاد سوران است. 

گفته می‌شود رضا جهت درمان همسرش به سمت زاهدان در حال حرکت بوده که در محدوده پلیس راه زاهدان_خاش مورد تیراندازی مأموران مواد مخدر قرار گرفته است. 

بر اساس گزارش‌های دریافتی، نیروهای مواد مخدر در مسیر خودروی رضا خارک گذاشته‌اند که بر اثر آن هر چهار چرخ ماشین پنچر شده و خودرو متوقف شده است. 

با وجود توقف خودرو، نیروهای مسلح نظامی به سمت رضا شلیک کرده‌اند. بر اثر این تیراندازی، مرمی گلوله‌ها به سر و گردن رضا اصابت کرده و سبب جراحت شدید او شده است. 

آقای حسینی پس از مجروح شدن به بیمارستان امام علی زاهدان منتقل شده است. به علت اصابت گلوله در ناحیه سر و شدت جراحات، رضا در حالت کما به سر می‌برد.

همچنین عصر روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، مأموران مواد مخدر در محور ایرانشهر_خاش در محدوده پیگل، بدون دستور ایست به سمت یک خودرو تیراندازی کرده‌اند که بر اثر آن سه شهروند بلوچ جان خود را از دست داده‌اند.

لازم به ذکر است طبق ماده ۶ قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری مصوب ۷۳/۱۰/۱۸، مأموران مذکور در صورتی می‌توانند به وسائل نقلیه تیراندازی کنند که با صدای رسا و بلند به راننده وسیله نقلیه ایست داده و راننده به اخطار ایست توجهی نکرده باشد. 

همچنین بر اساس ماده ۷ این قانون، مأموران نیروهای مسلح هنگام به کارگیری سلاح، حتی‌الامکان پا را هدف قرار دهند و مراقب باشند که اقدام آنان منجر به فوت نشود و به اشخاص ثالث که دخیل در ماجرا نیستند آسیب نرسد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*