برداشت خیار گلخانه‌ای در شهرستان پهره از مرز ۹ هزار تن گذشت

رسانک/ مدیرجهاد کشاورزی پهره گفت: بیش‌از ۹ هزار تن خیار گلخانه‌ای از اواخر آبان تاکنون در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی اظهار داشت: امسال، کشاورزان در پهره بیش‌ از ۶٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند. 

وی بیان کرد: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان پهره هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه‌ای را افزایش دهند. 

مدیر جهاد کشاورزی پهره گفت: از هر هکتار گلخانه‌ به طور متوسط ١٨٠ تا ٢٠٠ تن خیار برداشت می‌شود و این در حالیست که در فضای باز در هر هکتار تنها ۵۰ تن خیار تولید می‌شود. 

وی با بیان اینکه خیار گلخانه‌ای پهره علاوه‌ بر شهرهای بلوچستان و سیستان به نقاط دیگر ایران نیز ارسال می‌شود، افزود: کشت این محصول از اواخر مهر آغاز و برداشت آن پس از گذشت یک دوره ۴۰ روزه آغاز می شود و تا اردیبهشت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کشت محصول خیار گلخانه‌ای در پهره برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح ۲هکتار در سال ۱۳۷۸صورت گرفت که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.

مدیر جهاد کشاورزی پهره پیش بینی کرد امسال کشاورزان پهره ای بیش‌از ١٢ هزار تن خیار گلخانه‌ای برداشت و روانه بازار مصرف می کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*