خودکشی یک کودک اهل جاشک (جاسک) به علت بیکاری و فقر

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز ۲۴ بهمن ماه ۹۹، یکی از اهالی روستای گیشدان از توابع بخش لیردف شهرستان جاسک به علت بیکاری و  فقر خود را به دار آویخت.

هویت این کودک بلوچ “علی دوراندیش” ۱۷ ساله فرزند خداداد عنوان شده است. 

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: ”علی به دلیل نبود مدرسه در روستای گیشدان و مسافت طولانی آن، از پدر خود درخواست موتورسیکلت کرده که پدرش به علت وضعیت بد معیشتی قادر به تامین آن نبوده و این کودک خودکشی کرده است.“

خانواده این شهروند پس از خودکشی وی زمینه انتقال او را به بیمارستان فراهم کردند اما نبود راه های ارتباطی مناسب سبب تأخیر در رسیدن علی دوراندیش به مراکز درمانی و جان باختن او شده است.

منابع محلی می‌گویند جاده های کوهستانی و خاکی منطقه نوگین و گیشدان سبب شده‌اند تا بیمار با خودروهای سواری معمولی برای رسیدن به نزدیکترین مرکز درمانی در لیردف باید چندین ساعت در راه باشد و احتمال جان باختن بیمار قبل از رسیدن به مراکز درمانی وجود دارد. 

گفتنی است، فاصله روستای گیشدان تا نزدیکترین مدرسه ۸۰ کیلومتر است که بسیاری از دانش آموزان به دلیل مسافت طولانی و نبود راه مناسب ارتباطی ترک تحصیل کردند.

طی سال های گذشته به دلیل نبود راه و جاده های نامناسب چندین نفر از اهالی این منطقه قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

#گروه_خبری_تحلیلی_رسانک

#فقر_تحمیلی #محرومیت #کودکان_بلوچ #بیکاری #نه_به_جمهوری_اسلامی

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*