جان باختن یک کودک بلوچ بر اثر عقرب گزیدگی در شهرستان گِه

به گزارش رسانک، روز گذشته ۲ بهمن ماه ۹۹، یک کودک بلوچ به نام “محمد درزاده” فرزند مرادی اهل روستای گوهر کوه-دهان از توابع بخش بنت شهرستان گه بر اثر عقرب گزیدگی و سهل انگاری دکتر غیربومی بخش بِنت جان خود را از دست داد.

یک منبع آگاه در این باره به رسانک گفت: “محمد دچار تب و لرز بوده و رنگ ادرارش به کلی تغییر کرده، خانواده او را به درمانگاه بخش بنت منتقل کردند، پس از معاینه، پزشک به خانواده این کودک اعلام کرده مشکلی ندارد و بایستی در خانه استراحت کند.”

این منبع در ادامه افزود: ”پس از انتقال محمد به منزل، وضعیت او بدتر شده و خانواده او را به بیمارستان گه منتقل کردند. پس از طی مسافت طولانی و بررسی های لازم، پزشک بیمارستان خبر از عقرب گزیدگی داده و به دلیل اینکه سم عقرب سیستم ایمنی این کودک را ضعیف کرده وی جان خود را از دست داده است.”

گفتنی است که علاوه بر نبود زیرساخت‌های مناسب بهداشتی، امکانات درمانی و پزشک با تجربه در بلوچستان، نبود زیرساخت های مواصلاتی مناسب نیز باعث شده اند تا سالانه چندین تن از شهروندان بلوچ که تعداد زیادی از آنها کودکان هستند به علت عقرب و مار گزیدگی جان خود را از دست بدهند.

لازم به ذکر است که بسیاری از پزشکان در مناطق مختلف بلوچستان افرادی هستند که صرفا جهت پایان دوره خدمت سربازی به شهرهای بلوچستان فرستاده می شوند و فاقد هرگونه تجربه میباشند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*