انتقال دو روحانی اهل سنت بلوچ برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه زندان دُزاپ

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۹۹ دو زندانی محبوس در زندان مرکزی دُزاپ به نام های مولوی امان الله بلوچی و حافظ عبدالرحیم کوهی دو روحانی اهل سنت برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه این زندان منتقل شده اند.

این دو زندانی در تماس با خانواده های خود از آنها خواسته اند تا برای آخرین ملاقات به زندان بیایند.

این دو روحانی بلوچ در آبان ماه ۱۳۹۴ توسط ماموران امنیتی بازداشت و با اتهامات امنیتی مورد بازجویی و تفهیم اتهام قرار گرفتند. 

این زندانیان هیچ گاه اتهامات وارده را قبول نکرده و تصریح کرده‌اند که برای اخذ اعترافات اجباری مورد شکنجه قرار گرفته اند.

دادگاه انقلاب دزاپ شهریور ماه ۱۳۹۸هر کدام از این دو زندانی را به ۱۰ سال حبس و اعدام محکوم کرد. 

با وجود انتشار گواهی “فارغ التحصیلی” این دو روحانی از حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون و بیان اینکه دادگاه انقلاب صلاحیت محاکمه این دو روحانی اهل سنت را ندارد “علی موحدی‌راد”، دادستان عمومی و انقلاب دزاپ مدعی شده بود که دو فعال بلوچ مولوی نیستند و سندی مبنی بر تحصیلات حوزوی این دو نفر در دست نیست.

در یک گزارش از شبکه جهانی کلمه، یک منبع مطلع به خبرنگار این شبکه گفته است:” مسئولین به خانواده این دو مولوی گفته‌اند اگر دو تن از فامیل‌های این دو زندانی که فراری هستند را بیاورید و به ما تحویل دهید اینها را آزاد می‌کنیم”.

این منبع به شرط عدم افشای نامش اظهار داشته:” حتی بسیاری از سرداران منطقه را برای رساندن این پیام به خانواده واسطه کرده اند”.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*