بازگشایی مدارس استان بلوچستان و سیستان

به گزارش رسانک، در دوره همه گیری ویروس کرونا مسئولین آموزش و پرورش بلوچستان و سیستان اطلاعیه‌ای در مورد بازگشایی مدارس در برخی از شهرهای این استان را داده اند. 

این در حالی است که بیماری کووید۱۹ در بلوچستان و سیستان همچنان می تواند جان کودکان را به خطر بیاندازد. 

منابع دولتی با پنهان کردن آمار واقعی مبتلایان و وضعیت آبی خواندن اکثر شهرها در بلوچستان سعی بر آرام کردن اوضاع را دارند. 

در راستای بازگشایی مدارس، داوود گلی مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش بلوچستان گفت: که بر اساس مصوبه ستاد کرونا و پیشنهاد آموزش و پرورش قصد بازگشایی مدارس در مناطق وضعیت زرد و آبی را داریم که شامل مدارس روستایی و عشایری است.

وی همچنین افزود: دانش آموزان  پایه اول و دوم با رعایت پروتکل های بهداشتی باید در کلاس های حضوری شرکت کنند. و این طرح برای دانش آموزانی که بایستی دروس کارگاهی هنرستان را بگذارنند هم نیز شامل میشود. 

وی در آخر افزود: این طرح از بهمن ماه سال جاری، اجرا خواهد شد. 

پ.ن: از آنجای که بلوچستان و سیستان با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و نیز نبود فضای کافی برای دانش آموزان، برخوردار است، نمیتوان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس شرکت کرد و این خود زنگ خطری برای دانش آموزان میباشد. 

 به گفته برخی از فعالان حوزه فرهنگی استان اجرایی شدن این طرح، خطرات زیادی مانند به وجود آمدن موج جدید کرونا را به همراه دارد و میبایست برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، با اختیار گذاشتن امکانات آموزشی و اینترنت، تا اطلاع ثانوی مدارس به صورت آنلاین  برگزار شوند. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*