اعدام سه زندانی عقیدتی در مشهد

به گزارش رسانک، حکم اعدام سه زندانی اهل سنت که به اتهام «بَغی از طریق عضویت در گروه سَلَفی حزب ‌الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل‌ سنت ایران» به اعدام محکوم شده‌ بودند، صبح روز پنج‌شنبه ۱۱ دی‌ماه در زندان وکیل‌آباد مشهد اجرا شد.

خبرگزاری هرانا گزارش داد: اجرای حکم اعدام «حمید راست‌بالا، کبیر سعادت جهانی و محمدعلی آرایش» به صورت ناگهانی بوده و «خانواده آنان از ملاقات آخر محروم بوده‌اند».

این سه نفر سال ۹۴ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدند و سال ۹۸ حکم اعدام آنها صادر شد،‌ ولی خبر صدور احکام آنها مردادماه امسال و پس از تایید احکام اعدام در دیوان عالی کشور رسانه‌ای شد.

در این پرونده، پنج متهم دیگر به نام‌های فرهاد شاکری، عیسی عیدمحمدی، تاج‌محمد خُرمالی، حکیم عظیم گرگیج و عبدالرحمن گرگیج نیز با اتهامات مشابه به اعدام محکوم شده‌اند ولی از سرنوشت نهایی پرونده آنها گزارشی منتشر نشده است.

گروه حزب‌ الفرقان در حد فاصل سال‌های ۷۱ تا ۹۳ در استان‌های بلوچستان و سیستان و خراسان جنوبی فعالیت داشت و رژیم جمهوری اسلامی ایران این گروه را «تروریستی» می‌داند.

بر اساس گزارش‌های منتشره، «گروه همبستگی ملی اهل سنت ایران» نیز در حد فاصل سال‌های ۷۱ تا ۷۶ فعالیت داشته است.

همچنین، شبکه جهانی کلمه که گزارش‌های مربوط به اهل سنت را پوشش می‌دهد، نوشته است افرادی که با اتهام عضویت در این گروه به زندان و اعدام محکوم شده‌اند، در آن دوران تنها بین ۱۰ تا ۱۲ سال سن داشته‌اند.

(ویدئو مربوط به پیکر حمید راست بالا میباشد.) 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*