صد هزار دانش آموز در بلوچستان و سیستان به آموزش های آنلاین دسترسی ندارند

رسانک/ به گفته ی وزیر ارتباطات ۱۰۰ هزار دانش آموز در بلوچستان و سیستان به اینترنت دسترسی ندارند.

آذری جهرمی در ادامه سفر خود به نقاط مختلف بلوچستان و سیستان، با بیان این مطلب در  روستای کِسکان از توابع شهرستان پنوچ گفت: بنا به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش بلوچستان و سیستان ۳۰۰ هزار دانش آموز این استان هم به خاطر نداشتن ابزار آموزشی مانند تبلت و گوشی از آموزش آنلاین محرومند.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان این که در بحث آموزش آنلاین نیاز به  ۹ هزار‌میلیارد تومان بودجه است، گفت: کل بودجه تخصصی وزارت ارتباطات هزار و ۲۰۰  میلیارد تومان است که برای جبران کاستی های آموزشی، لازم است  دیگر سازمانهای حمایتی هم  پیش قدم شوند.

وزیر ارتباطات با اشاره به ضعف زیرساخت های مخابراتی پنوچ  گفت: این شهرستان از سه نقطه به خطوط مخابراتی فیبر نوری متصل می شود که با اتصال این سه نقطه امیدواریم مشکل اینترنت پنوچ برای همیشه حل شود.

آذری جهرمی گفت: تا پایان اردیبهشت سال بعد، مشکل اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در بلوچستان و سیستان برای همیشه حل می شود.

قابل ذکر است که با آمدنِ  وزیر ارتباطات ایران به بلوچستان و سیستان نه تنها وضعیت مخابراتی بهتر نشده است بلکه اکثر روستاها و شهرهای که به اینترنت متصل بودند؛ هم نیز چندین روز از اینترنت محروم شده و بعضی از روستاها وضعیت اینترنتی بدتری نسبت به قبل دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*