اعتراض مجدد كارگران معدن آسمينون منوجان

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ۱۴ دی ماه ۹۹ كارگران معدن آسمينون منوجان برای چندمين بار متوالی طی سال جاری دست به اعتراض زدند. 

یک منبع آگاه در این باره گفت: “جديدا مديران شركت شرايطی را پيش روی كارگران قرار داده اند كه كارگران اين شرايط را ظالمانه میدانند.” 

تغيير شرايط قرارداد كارگران و يك ماهه كردن قرارداد كارگرانی كه بعضا بيش از ١٠ سال سابقه كار در اين شركت و در شرايط سخت را دارند و نيز اخذ تعهد عدم اعتراض و دريافت سفته از رانندگان خودروهای سنگين موجب شده كارگران نسبت به اين موضوع اعتراض كنند و دست به تجمع اعتراضی در محوطه مجتمع معدنی بزنند. 

به گفته كارگران معدن، جلسات بسياری طی اين مدت ميان مديران معدن، مسئولين شهرستان و نمايندگان كارگران برگزار شده كه متاسفانه شرايط كارگران تغيير نيافته است. 

در اعتراضات قبلی كه در پی مرگ و زخمی شدن چند تن از كارگران در تونل های معدن، انجام شد قرار شده بود شرايط كارگران بهتر شود اما اينطور كه بنظر می رسد که كارگران معدن آسمينون همچنان مشكلاتی دارند كه بايد مورد توجه بيشتر مسئولان شهرستان منوجان و مديران مجتمع معدنی آسمينون، اداره كار و سازمان صمت جنوب كرمان قرار گيرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*