صدور حکم برخی از متمهان اصلی کیشکور خودرو بدون بازگشت پول شاکیان

به گزارش رسانک، پس از چندین سال از بازداشت متهمان اصلی پرونده کلاهبرداری موسوم به کیشکور خودرو، حکم پنجاه سال زندان برای سه متهم این پرونده بدون بارگشت صدها میلیارد پول شاکیان، صادر شد.

این پرونده با بیش از سه هزار شاکی که تاکنون باعث مرگ چند نفر هم شده است یکی از پرونده های کلاهبرداری بود که برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی بلوچ معتقدند پای ارگان های نظامی همچون سپاه پاسداران و نماینده اسبق یکی از شهرستان های بلوچستان در میان است.

متهم اصلی این کلاهبرداری، احمد میرمحمدی میباشد که با همدستی برخی از نزدیکان یک نماینده مجلس، میلیاردها تومان پول مردم بلوچستان را بالا کشید.

این حکم در حالی صادر می شود که اما هنوز مالباختگان هنوز موفق به دریافت پول‌هایشان نشده‌اند.

ماجرای این پرونده از ‌سال ٩٥ کلید خورد. احمد میرمحمدی، از ‌سال ٩٠ با تاسیس شرکتی به نام کیشکور خودرو با وعده فروش خودرو زیر قیمت بازار و تحویل چهل و پنج روزه آن به متقاضیان کارش را آغاز کرد.

قیمت مناسب و تحویل به موقع خودرو‌ها باعث شد این شرکت و فعالیتش در سطح استان شناخته و روز به‌ روز به تعداد مشتری‌هایش افزوده شود.

اما از ‌سال ٩٥ شرایط تغییر کرد و احمد مالک اصلی این شرکت پس از پیش فروش ٢‌هزار و ٤٠٠ خودرو و دریافت مبالغ قابل توجهی پول از متقاضیان که بیشتر آنها از اهالی بلوچستان و سیستان بودند، متواری شد.

مالباختگان علیرغم شکایت و اعتراضات مختلف همچنان به سرمایه خود دست نیافته اند و این مسئله، اذهان عمومی را به دست داشتن برخی از متنفذین دولتی و نظامی در این پرونده بیش از پیش سوق می دهد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*