اعلام قرنطینه شهر راسک در پی افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹

رسانک/ افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در شهر راسک باعث اضطراب مردم و نگرانی مسئولین بهداشتی بومی این شهر شده است.

در چند روز اخیر، در شهر راسک و اطراف آن تعداد کسانی که جواب مثبت آزمایشگاهی ابتلا به بیماری کووید۱۹ آنها اعلام شده است افزایش چشمگیری داشته و با توجه به کمبود امکانات پزشکی و بیمارستانی باعث نگرانی مردم این شهر شده است.

گزارش های مردمی راسک حاکی از این است که تعداد کسانی که پس از آزمایش؛ جواب مثبت گرفته اند از افرادی که علائم بارز ابتلا به این بیماری را دارند بسیار بیشتر بوده و به علت نبود امکانات آزمایشگاهی کافی و مراجعه نکردن برخی از آنها، جایی در آمارهای رسمی ندارند.

با اعلام شرایط عادی در استان توسط دولت روحانی و باز شدن همه بازار ها و مشاغل بدون در نظر گرفتن شرایط خاص بهداشتی، این اتفاق قابل پیش بینی بود که این خود نشان از بی تدبیری این دولت میباشد.

این نگرانی وجود دارد که با شلوغ بودن اماکن مذهبی و بازارها در ماه رمضان و نزدیک بودن عید فطر، اگر خود مردم اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعايت نکنند، در چند هفته آینده بلوچستان با بحرانی جدی مواجه خواهد شد زیرا مواضع دولت نسبت به برخورد با این بیماری مشخص است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*