سوءاستفاده ماموران نظامی از موقعیت شغلی و بازداشت فراقانونی شهروندان بلوچ

اختصاصی رسانک/ در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۹ ماموران اداره اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان گِه با یورش به منزل یک شهروند بنام صالح رئیسی با ایجاد رعب و وحشت یکی از افراد خانواده ایشان را تهدید به بازداشت و شکنجه جسمی کردند.

این اتفاق پس از آن صورت پذیرفته است که صالح رئیسی از شستن پتوهای مامورین اطلاعات در کارواش پاکشویان بصورت مجانی امتناع ورزیده و در پی آن مامورین مذکور با سواستفاده از جایگاه شغلی خود حکم بازداشت ایشان از دادگاه گه را که عملا هیچ خلافی را صورت نداده بود، گرفته و با مراجعه به کارواش پاکشویان درصدد دستگیری این شهروند بلوچ برآمده اند.

با عدم حضور صالح در کارواش مامورین اداره اطلاعات نیروی انتطامی به منزل ایشان که در جنب کارواش می باشد؛ هجوم برده که با ممانعت و اعتراض یکی از افراد خانواده ایشان روبرو شده اند.
ماموران اما در این بین بجای نشان دادن حکم بازرسی و دستگیری، این فرد از خانواده را با انواع و اقسام الفاظ رکیک و زشت تهدید به دستگیر شدن بصورت شبانه و شکنجه جسمی کرده اند.

ماموران رژیم جمهوریاسلامی در بلوچستان دارای مصونیت قضایی نانوشته ای هستند و بانظر به این موضوع که عدم جوابگویی نسبت به رفتار خویش را بدنبال خود دارد، بزرگترین و فجیع ترین ظلم و جنایات را در حق ملتبلوچ روا می دارند که شاهد روزافزون این موارد نیز می باشیم.
صد در صد نیروهای امنیتی و نظامی در اقلیم بلوچستان غیربومی هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*