کارشکنی مسئولان برای سرمایه گذاران بلوچ در اقلیم بلوچستان

رسانک/ از آنجایی که شهر چهبار همواره به عنوان یک محل امن برای سرمایه گذاری معرفی میشود و مسئولین با شعارهای متفاوت و دهن پرکن سعی بر جذب سرمایه گذار در زمینه های مختلف دارند، اما متاسفانه به نظر میرسد اقداماتی عمدی در حال انجام است تا جوانان و بومیان محلی را نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف ناامید کنند.

پروژه گردشگری کافه آلاچیق شناور مکران از حدود یکسال پیش و با سرمایه گذاری حدود پانصد میلیون تومان در فاز اول توسط بخش خصوصی و با اشتغال هشت نفر افتتاح گردید.

در این مدت پس از کش و قوس های فراوان و پروسه های اداری فعالیت این پروژه توسط شورای اسلامی شهر و شهردار چهبار مصوب گردید اما پس از تصویب این طرح در شهرداری می بایست، فرمانداری نیز در خصوص صدور مجوز موافقت نمایند که این پروسه در فرمانداری مسکوت مانده و احدی پاسخگوی سرمایه گذار نیست.

هیچگونه ادله و مستندی مبنی بر عدم صدور مجوز فعالیت این پروژه ارائه نمیشود و آلاچیق های مذکور نیز در حال فرسایش بوده و فعالیتشان متوقف گردیده است.

مدیر عامل این شرکت می گوید: با شعارهای مسئولین که همه آنها بر حمایت از صنعت های اشتغالزایی و علی الخصوص بحث گسترش توریسم آینده ای روشن با کمترین زمان و بازدهی را پیش بینی کرده و پا به این میدان گذاشتیم. اما متاسفانه از وعده تا عمل فاصله بسیار بزرگی وجود دارد.

رئیسی معتقد است: از بوروکراسی بسیار پیچیده و عجیب و غریب مسئولین این شهر که بجای اولویت دادن و بررسی طرح و حل موانع پیش روی آن تماما جوابهای مبهم و سردرگم کردن داشتند که در نوع خود بی نظیر بود.

وی ادامه میدهد: مگر من جوانی که برای اشتغالزایی و گسترش صنعت توریسم با انواع قرض و وام پا به این عرصه گذاشته ام چه چیزی عایدم میشود که باید جوابگوی برخی مسئولین باشم.با نصف این سرمایه می توانستم بهترین تجارت و کاسبی را راه اندازی کنم اما شعارهای مسئولین من را به این سمت سوق داد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*