تجمع زندانیان رای باز در دُزاپ

به گزارش رسانک امروز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه ۹۹ زندانیان رای باز #زندان_دزاپ در اعتراض به عدم دادن مرخصی بدلیل شیوع بیماری کووید۱۹ در مقابل این زندان تجمع کردند.

گفتنی است که قوه قضاییه و مسئولان زندان ها در بسیاری از استان های ایران بدلیل شیوع این بیماری، به زندانیان مرخصی داده اند اما در استان بلوچستان و سیستان نه تنها زندانیان بلکه کسانی که “رای باز” هستند نیز مرخصی داده نشده است.

زندان رای باز برای کسانی است یا مرتکب جرایم غیرعمدی هستند یا مرتکب جرایم عمدی شده و مدتی از محکومیت خود را گذرانده‌اند. در این نوع زندان‌ها، زندانی می‌تواند فعالیت حرفه‌ای و اشتغال به کار داشته باشد و از طریق‌ کارگاه‌های کار که تحت پوشش سازمان زندان‌ها هستند، به حرفه‌آموزی و درآمدزایی بپردازد.

این در حالی است که این زندانیان در بلوچستان گاها هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده و تاکنون گزارش های زیادی منتشر شده که مسئولان زندان ها حقوق این افراد را برداشت می کنند.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر زندانیان بسیاری بدلیل عدم توجه مسئولین زندان ها و رژیم جمهوری اسلامی به آنها در ایام کرونا در شهرهای مختلف ایران دست به اعتراض زده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*