حسن روحانی بدنبال بوجود آوردن فاجعه در بلوچستان

به گزارش رسانک در حالیکه هنوز کشور بطور جدی درگیر بحران کووید ۱۹ است، حسن روحانی امروز ۱۷ فروردین ماه ۹۹ در تصمیمی فاقد هرگونه نظر کارشناسی شده؛ استان های بلوچستان و سیستان، هرمزگان و بوشهر را در ردیف استان هایی که وضعیت آنها از نظر شیوع بیماری کرونا سفید است، اعلام داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت کیانوش جهانپور اما ضمن مقایسه روند ابتلا، فوت و بهبودی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در ایران وضعیت هیچ استانی را از نظر ابتلا به این بیماری سفید نمی داند.

گفتنی است آمار بیماران مبتلا به کرونا حتی طبق گفته ی خود مسئولین دولتی در استان بلوچستان و سیستان همچنان در حال افزایش است و هنوز ثباتی در وضعیت کنترل شیوع کرونا پدیدار نگشته است.

آمار دولتی مبتلایان به ویروس کرونا تا امروز، يکشنبه ظهر در شهرهای مختلف بلوچستان، ۲۸۳ نفر اعلام شده است در حالیکه در روزهای گذشته بسیاری از این بیماران تحت عنوانِ “دارای علائم حاد تنفسی” جهت پایین آوردن آمار مبتلایان به ویروس کرونا، منتشر می شدند؛ در روز ۱۵ فروردین ماه ۱۳۳۶ نفر اعلام شده بود.

در آمار منتشر شده امروز بیماران “دارای علائم حاد تنفسی” موجود نمی‌باشد.

با این اوصاف با عدم احتساب بیماران تنفسی در دو روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بلوچستان و سیستان ۱۶۱۹ نفر میباشد که باتوجه به پنهان کاری مسئولان این آمار می تواند بسیار بالاتر این رقم باشد که این خود گویای عدم سفید بودن استان در مقوله کرونا است.

استان بلوچستان و سیستان در مبحث شاخص های بهداشتی و درمانی در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارد و به تعبیری دارای پایین ترین شاخص است، حال نظر به اعلام شدن وضعیت سفید در استان یقینا سیل هجوم مسافران به استان را خواهیم داشت و نیز با توجه به پایین بودن شاخص های بهداشتی و درمانی و عدم غربالگیری بیماران و مبتلایان به کووید ۱۹ بخاطر نبود امکانات لازم، رئيس جمهور ایران حسن روحانی بدنبال فاجعه ای انسانی در استان بلوچستان و سیستان است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*