واکنش مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مرکز بلوچستان به تخریب فنداسیون مسجد جامع شهر پهره

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ۷ بهمن ماه ۹۹ مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مرکز بلوچستان، شهر دُزاپ به تخریب فنداسیون مسجد جامع پهره واکنش نشان داد. 

وی با ابراز تأسف از این اقدام، آن را «اقدامی بی‌تدبیرانه» دانست و «تجدیدنظر» در این زمینه و «صدور مجوز ساخت» این مسجد را خواستار شد. 

مولوی عبدالحمید در ادامه افزود: اگرچه این مسجد از قبل مجوز رسمی داشته و بر اساس همان مجوز، کار آغاز شده است، اما با توجه به اینکه نسبت به مجوز قبلی از طرف بعضی نهادها اعتراضی مطرح شده بود، مسئولین این مسجد به‌ویژه مولوی محمدطیب دنبال اخذ مجوزهای ادامۀ کار بوده است. 

امام جمعه دزاپ خاطرنشان کرد: مولوی محمدطیب، سرپرست و متولی مسجدجامع شهر پهره، فرد بسیار معتدل و قانون‌مداری ا‌ست که دنبال ماجراجویی نیست، بلکه دنبال وحدت و تقریب است و علمای استان ایشان را قبول دارند و از ایشان حمایت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: بنده قبلا اطلاع یافتم که تصمیم‌هایی مبنی بر تخریب فنداسیون مسجد جامع پهره وجود دارد، لذا با برخی از مسئولان طراز اول استانی تماس گرفتم و گفتم که این اقدام هرگز به صلاح نیست و باید جلوی این اقدام گرفته شود. آن مسئول هم به بنده قول داد که مانع این تخریب خواهد شد، اما متاسفانه در این زمینه کوتاهی صورت گرفت و فنداسیون مسجدجامع اهل‌سنت پهره در اقدامی بی‌تدبیرانه که در آن دوراندیشی لحاظ نشده بود، تخریب شد.

مولوی عبدالحمید ساخت مسجد جامع جدید را از نیازهای ضروری اهل سنت پهره عنوان کرد و گفت: همان‌طور‌ که در بسیاری از شهرهای ایران حداقل یک مسجد بزرگ وجود دارد که نمازهای جمعه و جلسات بزرگ در آن برگزار می‌شود، این حق مردم پهره نیز است که یک مسجد جامع بزرگ داشته باشند که گنجایش جمعیت زیاد را داشته باشد.

امام‌ جمعه دزاپ در ادامه افزود: انتظار این بود که ساخت این مسجد تحمل می‌شد، اگر بالفرض مشکل اداری هم داشت باید به‌جای تخریب، اصلاح می‌شد. بنده تخریب را برای وحدت و همدلی مردم مضر می‌دانم.

مولوی عبدالحمید اظهار داشت: مسئولین استانی و کشوری باید ظرفیت و تحمل خودشان را بالا ببرند. انتظار مردم از مصطفی محامی، نمایندۀ علی خامنه‌ای در استان و همچنین از استاندار بلوچستان و سیستان این است که به افراد تندرو و کم‌ظرفیت اجازه ندهند با رفتارهای نسنجیدۀ خود زحماتی را که برای امنیت و وحدت در این استان کشیده شده است، برباد کنند.

در روزهای اخیر بسیاری از روحانیون اهل سنت در بلوچستان تخریب فنداسیون مسجد جامع پهره را محکوم کرده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*