کمبود گاز مایع و رنج تکراری مردم بلوچ

رسانک/ با فرا رسیدن فصل سرما نابسامانی در توزیع گاز مایع در بلوچستان بیشتر از همیشه نمودار شده بطوريکه در بسیاری از شهرهای استان همچون دزاپ و نصرآباد، شاهد صف های طولانی دریافت گاز مایع هستیم، صف هایی که زندگی مردم را مختل کرده است. 

 سرمای سوزان و کم سابقه، دزاپ و نصر آباد و انتظار مردم در این صف های طویل، در کنار شیوع بیماری کرونا امان مردم را بریده است.

  سرمای هوا و یخبندان در دزاپ و نصر آباد به طوری بوده است که حدود ۶۰ میلیارد تومان به اراضی زراعی و باغی خسارت وارد کرده است. 

در این رابطه محسن حیدری مدیر کل هواشناسی بلوچستان و سیستان گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، پیش بینی می شود یخبندان شبانه و سرمای هوا همچنان در نیمه شمالی استان تداوم داشته باشد، این شرایط به نحوی است که در روز های اخیر کمینه دمای هوا در دزاپ به منفی هشت درجه سانتیگراد زیر صفر رسیده است.

گفتنی است که وعده های دروغین حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیش از پیش خاطر مردم را آزرده است. 

حسن روحانی در دهم اسفند ماه ۹۵ ، خبر از گازرسانی به شهر دزاپ داده بود، اما بعد از گذشت چهار سال خبری از گازرسانی در این شهر نیست. 

این شرایط ایجاد موجی از انتقادات را از سوی مردم، فعالان بلوچ را هم به همراه داشته است. 

فداحسین مالکی عضو مجلس ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر نفت نسبت به کمبود و عدم تامین و توزیع گاز در استان و خصوصا شهرستان دزاپ انتقاد کرده و خواستار حل مشکل شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*