عبدالناصر درخشان: اجازه نخواهیم داد حقوقی از مردم جازموریان پایمال شود

رسانک/ جازموریان به عنوان قلب منطقه رودبار زمین نقش بسزایی در معیشت ساکنان این منطقه میباشد. منطقه ای که در سال های اخیر رژیم جمهوری اسلامی ایران با سد سازی های فراوان بر روی هلیل رود باعث خشک شدن آن گشته است. 

در ماه‌های اخیر مردم بلوچ این منطقه بارها به این سدسازی ها اعتراض کرده اند و بدلیل در اقلیت بودن آنها در استان کرمان، صدایشان شنیده نشده است. 

حال عبدالناصر درخشان، عضو مجلس ایران در مصاحبه‌ای گفته “خشک شدن تالاب جازموریان تبعات منفی زیادی در دلگان بوجود آورده است و مطالبات مردم در حوزه احیای تالاب جازموریان با برنامه ریزی اجرایی و راهبردی پیگیری می‌شود.” 

وی ادامه داده:خشک شدن تالاب جازموریان تبعات گسترده نامناسبی به همراه دارد بنابراین الزامی است که با اقدامات اساسی تدابیری کارآمد در این راستا در دستور کار قرار بگیرد. 

عبدالناصر درخشان با بیان اینکه آب رودخانه هلیل رود و سد جیرپت حق مردم پایین دست است تصریح کرده: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد حقوقی از مردم جازموریان پایمال شود.

وی در آخر گفت: در دنیای مدرن امروز مردم هودیان با حداقل ها روبرو هستند و قول داد تا از مسئولین اجرایی دولت بخواهد که نسبت به حل مشکلات مردم هودیان سریعا اقدام نمایند، در غیر این صورت بدون کوچکترین مماشاتی با تیغ نظارتی مجلس مواجه خواهند بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*