ضرب و شتم یک زندانی در زندان مرکزی میناب/ و بازداشت دو جوان بلوچ

“حامد ملاحی فراز” صیاد زندانی که پیشتر توسط ماموران دریابانی #کرگان بازداشت شده بود، در زندان مرکزی #میناب مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. همچنین در خبری دیگر، ماموران انتظامی با یورش به روستای کرگان دو جوان بلوچ را از منزل خود بازداشت کردند.

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز یک شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۹ “ستوان یکم صفری مقدم” و “مهدی پناهنده” مامور نیروی دریابانی کرگان با اتمام وقت اداری و در نبود رئیس زندان با مراجعه به زندان مرکزی میناب و با ارائه حکمی از سوی دادستانی به بند نگه داری “حامد ملاحی فراز” رفته و او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

یک منبع مطلع به کمپین فعالین بلوچ گفت: “با توجه به مشاهده ضرب و شتم حامد ملاحی توسط صفری مقدم و مهدی پناهنده دیگر زندانیان دست به شورش زده و با مداخله زندانیان در بند حاضر منجر به درگیری شده که دو مامور ضارب با کتک خوردن از دیگر زندانیان از بند خارج شده و فرار کردند.” 

این منبع افزود: “با درگیری در بند نگه داری “حامد ملاحی” دیگر بندها نیز شورش کرده و شیشه ها را شکسته اند.”

بعد از بازگشت رئیس زندان مرکزی میناب و مشاهده وضعیت در زندان به دلیل “اغتشاش و درگیری” از ستوان یکم صفری مقدم شاکی شده و او را مورد بازخواست قرار داده است.

همچنین در تاریخ های ۱۵ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۹، ماموران انتظامی با یورش به روستای کرگان دو جوان بلوچ را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین فعالین بلوچ گفت: “ماموران حفاظت اطلاعات بدون احضاریه قبلی و بدون هیچ حکمی با یورش به منزل “محمد ملاحی معروف به هادی” و “میری ملاحی” را دستبند زده و به صندوق عقب خودرو انداخته و با خود برده اند.” 

به گفته وی، ماموران نیروی انتظامی بدون حکمی به منزل اين دو جوان یورش برده و آنها را بازداشت کرده اند، درحالی که پیش از این احضاریه ای برای آنها صادر هم نشده و سابقه کیفری نیز نداشته اند.

پیشتر نیز در قادامی مشابه، ماموران دریابانی با بهانه مبارزه با قاچاق کالا به روستای کرگان یورش برده و جوانان زیادی را بازداشت کردند. ساکنان محلی “کوچاندن آنها از منطقه و تصاحب زمین ها را عامل این یورش ها می‌دانند.”

بندر کرگان روستایی در کنار تنگه هرمز (در بندر زارک) در بخش میانی شهرستان میناب در استان هرمزگان واقع شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*