خنثی سازی مین‌ های کاشته شده سپاه توسط شهروندان بلوچ در شهرستان جالک

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۳، شهروندان بلوچ در مرز کله‌گان در مسیر سوختبران موتورسیکلتی واقع در منطقه پتکوکی شهرستان جالق (گلشن)، یکی از مین‌های کاشته شده توسط سپاه پاسداران که در حدود پانصد متری روستاهای مسکونی این شهرستان بود را خنثی کردند.

گفته می‌شود که پس از جان‌ باختن شماری از اهالی منطقه پتکوکی کله‌گان بر اثر انفجار مین، شهروندان این منطقه مین‌های کاشته شده توسط سپاه پاسداران را در نزدیکی روستا که با نقطه صفر مرزی ۲۵ کیلومتر فاصله دارد را خنثی سازی کردند.

گفتنی است که روز جمعه ۱ تیر ماه ۱۴۰۳، یک زن عشایر بلوچ، “مهربی بی سیاهانی”، حدودا ۷۰ ساله، فرزند عبدالله و اهل روستای پتکوکی کلگان از توابع سراوان که در حال چرای دام‌های خود در نزدیکی محل سکونتش در منطقه پتکوکی بود، بر اثر رفتن روی مین کار گذاشته شده توسط سپاه، جان خود را از دست داد.

پیشتر نیز در شامگاه روز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، در پی انفجار مین کار گذاشته شده توسط سپاه پاسداران در منطقه مرزی کله گان سراوان سه تن کشته و دو نفر دیگر از جمله یک کودک ١١ ساله سوختبر به نام “طاها (مبین) رئیسی” مجروح شده بودند.

لازم به ذکر است که مناطق مین گذاری شده مرزی که توسط سپاه پاسداران انجام شده، هیچگونه علائم هشدار دهنده و اخطار ندارند بطوریکه این امر بارها برای شهروندان بلوچ باعث بوجود آمدن خسارات جانی و مالی بسیار شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*