تصاویری از مراسم تشییع جنازه سه زندانی سیاسی بلوچ اعدام شده در زندان زاهدان

رسانک/ امروز سه‌شنبه ۲٣ آبان ماه ١۴٠٢، جمعیت انبوهی از اقشار مختلف مردم در زاهدان برای مراسم تشییع پیکر سه زندانی سیاسی بلوچ که در روز گذشته، حکم اعدام شان در زندان زاهدان اجرا شده بود، حضور یافته و با ابراز احساسات، پیکر آنان را در کنار کشته شدگان جمعه خونین زاهدان به خاک سپردند.

این سه زندانی بلوچ با نام‌های “محمدکریم بارکزایی اکسون”، ۲۸ ساله، فرزند رستم، متاهل، “محمد براهویی انجمنی”، ۲۸ ساله، فرزند علی، متاهل، دارای یک فرزند و “ادریس بیلرانی”، ۳۱ ساله، فرزند میرزا، متاهل، هر سه اهل زاهدان بودند که در سال ۱۳۹۹ با اتهام “افساد فی الارض از طریق همکاری با گروه های مخالف نظام” بازداشت و در دادگاه انقلاب زاهدان به ۱۵ سال حبس و اعدام محکوم شده‌ بودند.

گفتنی است که محمد کریم بارکزایی اکسون در یک فایل صوتی پیشتر از تحت شکنجه قرار گرفتن و تحت فشار قرار دادن خانواده هایشان گفته بود که بخاطر آن مجبور به اعتراف علیه خودشان (محمد براهویی و ادریس بیلرانی) شده بودند.

همچنین وی در این فایل صوتی از پیشنهاد دستگاه های امنیتی برای ترور مولوی عبدالحمید اسماعیل‌ زهی و غلام بهرامزهی معروف به حاج حافظ از فرماندهان بلوچ طالبان در افغانستان و چندین نفر دیگر از مخالفان سیاسی نظام در پاکستان، در قبال آزادی شان پرده برداشته بود که توسط این زندانیان رد شده بود.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*