واکنش دفتر امام‌جمعه زاهدان به تکرار ادعای کذب «وجود مزرعه ماینر» در مسجد مکی زاهدان

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ٢٠ آذر ماه ۱۴۰۲، دفتر امام‌ جمعه زاهدان با صدور بیانیه‌ای، به تکرار ادعای وجود «مزرعه ماینر در مسجد مکی» از سوی بعضی خبرگزاری‌های حکومتی واکنش نشان داد و آن را «در راستای پروژۀ تخریب و سرکوب عدالتخواهی و دفاع از حقوق مردم» دانست.

بخشی از متن این بیانیه به شرح ذیل است:

“بعضی خبرگزاری‌های وابسته به نهادها و دستگاه‌های حکومتی با پخش کلیپی از اعترافات اجباری چند تن از افراد بازداشت‌شده، مجددا ادعای واهی و بی‌اساس وجود ماینر و «استخراج رمز ارز» در مسجد مکی را تکرار کرده و بر فرافکنی‌ها و دروغ‌پردازی‌های خود اصرار دارند؛ این درحالی‌ست که این اتهام قبلا نیز به شدت تکذیب شده است. طبق آیۀ قرآنی، لعنت خداوند برکسی باد که دروغ می‌گوید.

آنچه در کلیپ مذکور مشاهده می‌شود، برخلاف عنوانِ گمراه‌کنندۀ آن، هیچ سند و مدرکی مبنی بر «وجود ماینر در مسجد مکی» ارائه نمی‌کند، ضمن اینکه همۀ مردم شرایط بازداشتگاه‌های کشور را به خوبی می‌دانند که افراد بازداشت‌شده را برای اهداف خودشان مجبور می‌کنند سخنان خلاف واقع بر زبان بیاورند.

دفتر امام‌ جمعه اهل سنت زاهدان ضمن تکذیب مجدد اتهامات وارده، تاکید می‌کند که در مسجد مکی به هیچ عنوان نه چنین چیزی وجود داشته و نه در آینده خواهد بود. مصرف بالای برق مسجد مکی زاهدان- به عنوان بزرگترین مسجد منطقه- بخاطر وسعت و نورپردازی آن است.

ادعای خبرگزاری‌های مذکور در راستای پروژۀ تخریب و فشار، سرکوب و خفه‌کردن صدای عدالتخواهی و دفاع از حقوق مردم صورت می‌گیرد که از منبر مسجد مکی بلند می‌شود.

افترا زنندگان در واقع می‌خواهند با این اقدام، ملت شریف ایران را نسبت به مولانا عبدالحمید و مجموعۀ مسجد مکی زاهدان بدبین کنند و توجه مردم را از این مسجد برگردانند، غافل از اینکه عزتی را که خداوند عنایت کند فقط خود الله می‌تواند بگیرد.

مردم شریف و فهیم ایران به‌خوبی می‌دانند که مسجد جامع مکی زاهدان محل عبادت خداوند و امید بی‌پناهان است، نه خلوتگاهی برای اختلاس و فساد و سوءاستفادۀ مالی!”

لازم به ذکر است که روز یکشنبه ١٩ آذر ماه ۱۴۰۲، خبرگزاری های حکومتی وابسته به سپاه پاسداران ویدئویی چند دقیقه ای را منتشر کرده‌اند که در آن اتهاماتی علیه مولوی محمد طیب اسماعیل زهی، فرزند مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان مطرح شده که از زبان برخی از افراد بازداشت شده که در مجموعه مسجد مکی مشغول کار هستند، در اعترافات اجباری به موضوع خرید دستگاه ماینر برای تولید رمز ارز در داخل مجموعه مکی پرداخته شده است.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*