آزادی یکی دیگر از طلاب بازداشتی مدرسه دینی پشامگ راسک پس از ۴۱ روز بازداشت

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳، یکی از کودکان طلبه بازداشت شده مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع شهرستان راسک که در یورش نیروهای نظامی به این مدرسه در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، بازداشت شده بود پس از یک ماه و ۱۲ روز از زندان مرکزی زاهدان آزاد شد.

هویت این کودک طلبه بازداشتی، “هادی نارویی”، ۱۷ ساله، فرزند درمحمد و اهل ایرانشهر عنوان شده است.

پیشتر “سعید سپاهی”، ۱۶ ساله، فرزند دوست محمد و ساکن روستای رمین از توابع چابهار یکی از طلبه های بازداشت شده در تاریخ ۱۵ خرداد ماه از زندان مرکزی زاهدان آزاد شده بود و از سرنوشت دیگر بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست.

نیروهای نظامی در یورش روز شنبه ١۴ اردیبهشت ماه، پس از شکستن شیشه های در و پنجره منزل مولوی کوهی، ورود بدون حکم قضایی و ایجاد رعب و وحشت بین زنان و کودکان، تلفن های همراه خانواده وی را نیز مصادره کردند.

همچنین نیروهای نظامی به مسجد جامع و مدرسه دینی انوارالحرمین یورش برده، شیشه های در و پنجره ها را شکسته و علاوه بر بازداشت هشت طلبه از جمله سعید و هادی به کتاب قرآن و سایر کتب دینی بی احترامی کرده و آنها را به زمین انداخته و خودروی حافظ محمداکرم کوهی را نیز مصادره و با خود بردند.

در همین راستا، قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق با انتشار بیانیه ای نیز خبر داده بود که چند تن از عوامل و پشتیبانی کنندگان گروه مسلح «جیش العدل» را که در عملیات های این گروه در ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ و ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ نقش داشتند، در روستای پشامگ بازداشت شدند.

لازم به ذکر است که سازمان جیش العدل نیز طی بیانیه‌ای ضمن رد ادعای قرارگاه سپاه پاسداران مبنی بر دستگیری اعضای جیش العدل، آن را دروغ و دسیسه ای در جهت اجرای برنامه‌های امنیتی توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران خوانده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*