تیراندازی نیروهای لباس شخصی اطلاعات نیکشهر به سمت یک خودروی حامل یک خانواده

به گزارش رسانک، صبح شنبه ١٩ خرداد ماه ١۴٠٣، نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات شهرستان نیکشهر اقدام به تیراندازی به سمت یک خودروی حامل اعضای یک خانواده کرده و باعث ترکیدن لاستیک و سوراخ شدن باک خودرو شدند.

بر اساس این گزارش، این خانواده که بدلیل داشتن یک بیمار در حال رفتن به زاهدان بودند، در حدفاصل تونل شماره دو محور چهبار به ایرانشهر در بین خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای متعلق به نیروهای امنیتی و یک خودروی سواری دیگر که تحت تعقیب بوده، گیر افتاده و نیروهای امنیتی به سمت آنها تیراندازی کرده‌اند.

تیراندازی نیروهای لباس شخصی که سه گلوله به قسمت های لوله اگزوز، باک و لاستیک خودرو اصابت کرده، بدون هشدار بوده و راننده آن نیز به گمان اینکه سارقان مسلح هستند، به مسیر خود تا روستای “گزمیر” ادامه داده و نیروهای امنیتی نیز در نزدیکی این روستا پس از آنکه متوجه شده‌اند این خودرو اعضای یک خانواده هستند و بار ندارند، بدون هیچگونه توضیحی دور زده و برگشته‌اند.

گفتنی است که در این اقدام فراقانونی نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات شهرستان نیکشهر به کسی آسیب نرسیده ولی سالانه ده‌ها شهروند بلوچ قربانی تیراندازی های بدون ضابطه نیروهای نظامی و امنیتی می‌شود.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*