بازداشت و بی‌خبری از دو برادر توسط نیروهای اطلاعات سپاه با گذشت ۴۵ روز

به گزارش رسانک، امروز جمعه ١١ خرداد ماه ١۴٠٣، از وضعیت و محل نگهداری دو برادر بلوچ که در دو اقدام جداگانه توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند، با گذشت ۴۵ روز همچنان اطلاعی در دست نیست.

هویت این شهروندان، “عبدالغفار دهانی”، و “مجیب الرحمن دهانی” هر دو فرزند پیرمحمد و اهل روستای کهیرپتان از توابع شهرستان راسک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، در تاریخ ٢٨ فروردين ماه ۱۴۰۳، نیروهای اطلاعات سپاه ابتدا از اعضای شورای روستای کهیرپتان خواسته‌اند که عبدالغفار را به این نهاد در راسک بیاورد تا از وی پرسش‌هایی شده و آزاد شود اما وی پس از مراجعه به اطلاعات سپاه راسک، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

در همین راستا، بدنبال پیگیری‌های مکرر برادر عبدالغفار با نام مجیب الرحمن که ساکن شهرستان یزد و مشغول به کار مغازه داری می‌باشد، وی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به محل نامعلومی منتقل شده است.

به گفته منابع، از تاریخ و محل دقیق بازداشت مجیب الرحمن تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست ولی گفته می‌شود که چند روز پس از بازداشت عبدالغفار توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شده است.

گفتنی است که از زمان بازداشت تاکنون، این دو نفر هیچگونه تماسی با خانواده نداشته و عدم پاسخگویی مسئولین قضایی و امنیتی نسبت به وضعیت سلامت و محل نگهداری آنها باعث نگرانی خانواده شان شده است.

از اتهام مطرح شده علیه این دو برادر بلوچ که خانواده‌ای کشاورز و ضعیف از لحاظ اقتصادی دارند، تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*