تشخیص اشتباه یا عمدی بیماری مولوی عبدالحمید در ایران؟!

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ١٠ خرداد ماه ١۴٠٣، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان پس از سفر استعلاجی پانزده روزه به کشور ترکیه به بلوچستان و شهر زاهدان برگشت و با استقبال گسترده و پرشور مردم مواجه شد.

بر اساس فایل صوتی که مولوی عبدالحمید در زمان حضور در ترکیه برای نزدیکانی که از حال وی پرسیده‌اند، دکترهای داخل ایران در مورد بیماری این روحانی مردمی تشخیص اشتباه [یا عمدی] داده‌اند.

مولوی عبدالحمید در این فایل صوتی عنوان می‌کند که حال عمومی وی خوب است و بر اساس تشخیص پزشکان در ایران، مبنی بر عارضه قلبی داشتن، کادر پزشکی در ترکیه پس از آنژیوگرافی و آزمایشات مختلف متوجه شده‌اند که وی هیچ مشکلی در قسمت قلب نداشته و مشکل وی مربوط به معده می‌باشد.

پیشتر و در هنگام سفر مولوی عبدالحمید به ترکیه جهت معالجه، شماری از افراد معلوم الحال در استان بلوچستان و سیستان و همچنین تلاش برای ايجاد سوال “چرایی سفر و عدم اعتماد مولوی عبدالحمید به پزشکان داخلی” از طریق فضای مجازی و حساب‌های سایبری رژیم جمهوری اسلامی ایران انجام شده بود.

گفتنی است که طی سال‌های اخیر و خصوصا پس از کشتار جمعه خونین زاهدان در ۸ مهر ماه ١۴٠١ و اعتراضات سراسری در ایران، مولوی عبدالحمید علیرغم فشارهای زیاد از سوی نهادهای امنیتی و مقامات و رسانه‌های حکومتی در کنار مردم ایستاده و از حقوق انها دفاع کرده است.

لازم به ذکر است که وی در تاریخ ٢۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای انجام امور پزشکی و معالجه به کشور ترکیه سفر کرده بود و حال با توجه به سابقه جمهوری اسلامی در از بین بردن مخالفان و منتقدان خود این سوال مطرح است که آیا تشخیص بیماری قلبی مولوی عبدالحمید توسط پزشکان در ایران، عمدی بوده یا اشتباه؟

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*