صلح و سازش دو طایفه بلوچ با پادرمیانی علما و معتمدین در مسجد مکی زاهدان

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۳، دو طایفه «زاروزهی» و «آنشینی» با تلاش و وساطت روحانیون و با همکاری ریش‌ سفیدان و معتمدان دو طایفه در مسجد جامع مکی زاهدان به صلح و سازش رسیدند.

بر اساس این گزارش، حدودا دو سال قبل بین جوانان این دو طایفه درگیری فیزیکی صورت گرفته که پس از آن دو جوان از طایفه آنشینی توسط افراد ناشناس کشته می‌شوند و گمان می‌رود طرف‌های درگیر از طایفه زاروزهی عامل کشته شدن آنها باشند که امروز پس از گذشت دو سال اختلاف در این جلسه افراد با سوگند به قرآن و “لفظ قول بلوچی”، عنوان کردند که قاتل نبوده و آن را نمی‌شناسند و در قتل دو مقتول نیز دخالتی نداشته‌اند.

گفتنی است که بدنبال رخ دادن اختلاف بین دو طایفه بسیاری از فعالان سیاسی و حقوق بشری بلوچستان معتقدند که در موارد زیادی “افراد ناشناس”، یا نیروهای امنیتی و نظامی و یا افراد وابسته به نهادهای امنیتی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه می‌باشند که در صدد ایجاد اختلاف و از بین بردن افراد سرشناس و بانفوذ بلوچ هستند.

لازم به ذکر است که پیشتر گزارش هایی مبنی بر دخالت نهادهای امنیتی در اینگونه درگیری ها منتشر شده که نشان می‌دهد این دستورات از سوی مقامات امنیتی استان بلوچستان و سیستان صادر می‌شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*