کشته، زخمی و بازداشت چهار سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی در سراوان

به گزارش رسانک، صبح روز سه‌شنبه ٨ خرداد ماه ١۴٠٣، چهار سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای هنگ مرزی در منطقه میل اسفندک واقع در شهرستان سراوان مورد هدف قرار گرفته که یک نفر کشته و سه نفر بازداشت شدند که یک نفر از آنها نیز مجروح شده است.

هویت سوختبر کشته شده، “فرهاد سپاهی”، ١٨ ساله، فرزند عبدل و هویت سوختبر مجروح و بازداشت شده  “ناصر سیاهانی”، ٢٠ ساله، فرزند رسول بخش، متاهل و هویت دو نفر دیگر “ادریس سپاهی”، ٢۴ ساله، فرزند رحمت و “امان الله سپاهی”، ١٩ ساله فرزند فقیر محمد همگی اهل سراوان عنوان شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این حادثه حوالی ساعت ٩ صبح و زمانی که این چهار سوختبر که همراه با الاغ بوده‌اند در منطقه مرزی میل اسفندک بدون ایست و هشدار قبلی مورد هدف تیراندازی نیروهای هنگ مرزی قرار گرفتند، رخ داده که بدنبال آن ناصر از ناحیه پا و فرهاد از ناحیه دست مجروح شده که فرهاد توانسته از محل دور شود ولی ناصر به همراه ادریس و امان الله توسط نیروهای نظامی بازداشت شده‌ است.

گفته می‌شود که فرهاد پس از اصابت گلوله از محل دور شده و به کوه‌های اطراف پناه برده که حوالی غروب اهالی منطقه پیکر بی جان او را که بدلیل خونریزی شدید جان خود را از دست داده بوده، پیدا کرده‌اند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*