تداوم بازداشت و بلاتکلیفی “سعد دینارزهی” با گذشت ۳١ روز/ آزادی سه شهروند بازداشت شده

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ٢ خرداد ماه ١۴٠٣، یک شهروند بلوچ به نام “سعد دینارزهی”، ٢٠ ساله که در تاریخ ٢ اردیبهشت ماه پس از یورش نیروهای اطلاعات سپاه به روستای “گتان” واقع در بخش مینان از توابع شهرستان سرباز، بازداشت شده بود، با گذشت ٣١ روز از بازداشت، همچنان در حبس و بلاتکلیفی قرار دارد.

گفته می‌شود که بدنبال یورش نیروهای امنیتی و نظامی همراه با ده‌ها خودرو و انواع سلاح‌های جنگی به روستای گتان، سه شهروند دیگر به همراه سعد با نام‌های “زرین دینارزهی”، ٢۴ ساله و “منصور دینارزهی”، ٢٨ ساله، هر دو فرزند عبدالصمد و برادر سعد و همگی ساکن روستای کهیرپتان از توابع شهرستان راسک و “عبدالوهاب دینارزهی”، دایی سه نفر دیگر، توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، زرین، منصور و عبدالوهاب روز دوشنبه ٣٠ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پس از ٢٨ روز از زندان مرکزی زاهدان ازاد شدند ولی سعد همچنان در بلاتکلیفی و بازداشت بسر می‌برد و خانواده وی نسبت به وضعیت سلامت وی نگران هستند.

این افراد در حالی با خشونت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند که شغل سعد کشاورزی و دامداری و منصور و زرین نیز سوختبر بوده‌اند و از اتهام و دلیل بازداشت این شهروندان تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*