تعطیلی و اعتصاب محل‌های کسب و کار شهر چانف بدلیل بی توجهی مسئولان مخابرات و قطعی اینترنت

به گزارش رسانک، امروز شنبه ٢٩ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فیبر نوری بخش آهوران با چهارده هزار نفر جمعیت به دلیل فرسوده بودن و تخریب توسط سیلاب‌های فروردین ماه، همچنان قطع می‌باشد و این امر در میان بی تفاوتی مسئولان شهری از جمله بخشدار، فرماندار شهرستان و اداره مخابرات باعث اعتصاب و بسته شدن مغازه‌ها، نانوایی‌ها و محل کسب و کار کسبه شده است.

بر اساس این گزارش، فیبرنوری هوایی از پل سرمیچ تا چانف، در اکثر مکان‌ها خراب است به طوری که خیلی از مکان‌ها روی زمین رها شده و با کوچکترین اتفاق و بارندگی بطور کامل قطع می شود.

با قطع شدن فیبرنوری همه شبکه‌های تلفن همراه منطقه آهوران، اینترنت و کارتخوان ها قطع می شود و مشکلات زیادی برای مردم بوجود می‌آید و حتی فروش نان نانوایی ها هم که توسط کارتخوان های مخصوصی انجام می‌شود و باید با کارتخوان بفروشند و در صورت دریافت پول نقد از سوی ادارات مربوطه جریمه خواهند شد نیز با نبود اینترنت عملا به تعطیلی کشیده می‌شوند.

به گفته یک شهروند در هفته گذشته بدلیل قطعی شبکه تلفن همراه و وقوع یک تصادف جاده‌ای در یکی از محورهای بخش آهوران و شکستگی پای یک راننده از دو ناحیه، اهالی منطقه نتوانسته اند به مرکز اورژانس تماس بگیرند و مجبور شده‌اند که با خودروی شخصی وی را به بیمارستان منتقل کنند و این امر موجب عواقب سنگینی برای فرد مصدوم شده است.

همچنین با قطع شدن خط های مخابراتی همه مغازه های چانف بدلیل کار نکردن کارتخوان ها بسته می‌شوند و ضرر میلیونی برای کسبه ها بوجود می‌آید.

این در حالی است که اهالی منطقه بارها به مسئول مخابرات، بخشدار و فرماندار و حتی رئیس مخابرات استان بلوچستان و سیستان این موضوع را گوشزد کرده ولی علیرغم بازدید مسئولان و قول زمینی کردن فیبرنوری تاکنون هیچ اقدامی جهت رفع این معضل و قطعی مکرر اینترنت نشده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*