افزایش کشته شدگان یک خانواده در پی تیراندازی نیروهای امنیتی در سراوان

به گزارش رسانک، شامگاه دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی و امنیتی در مرکز شهر سراوان در چهارراه پست تقاطع عدالت و انقلاب به یک خودروی سواری پژو پارس که سرنشینان همگی از اعضای یک خانواده بودند، بدون هشدار تیراندازی مستقیم کردند که یک شهروند در جا کشته و دو کودک پنج و سه ساله به همراه یک زن به شدت مجروح شدند که یکی از کودکان مجروح نیز روز سه‌شنبه ٢۵ اردیبهشت ماه جان باخت.

هویت شهروندان جان باخته، “بلال نصرتی”، ١۴ ساله، فرزند اختر و “اصغر گمشادزهی”، ٢٨ ساله فرزند جان محمد، متاهل و اهل سراوان و هویت کودک مجروح “عدنان درزاده”، ٧ ساله، فرزند الهی بخش اهل سراوان عنوان شده است.

از هویت زن مجروح تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست و همسر وی به نام “اختر نصرتی” نیز که سالم بوده، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، اصغر و اختر که دوست و همسایه هم بودند به همراه خانواده اختر توسط نیروهای نظامی و امنیتی با چندین خودروی تویوتا هایلوکس و خودروی سواری با استقرار در چهار راه پست در تقاطع عدالت و انقلاب واقع در مرکز شهر سراوان به سمت یک خودروی پژو پارس بدون هشدار به صورت همزمان از چند جهت تیراندازی کرده‌اند.

بدنبال تیراندازی نیروهای نظامی و امنیتی، از پنج سرنشین خودرو، چهار تن مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند که اصغر پس از جراحت با تیر خلاصی نیروهای امنیتی کشته شده و دو کودک به همراه یک زن به شدت مجروح شده‌اند.

لازم به ذکر است که در پی این حادثه با دستور نیروهای نظامی همه مغازه ها و کسبه در بازار خیابان عدالت و انقلاب این شهر بالاجبار تعطیل شده و نیروها برای جمع آوری پوکه گلوله‌های شلیک شده خود در محل حضور دارند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*