یک فعال اجتماعی بلوچ: «مردم خواستار مجازات قاتل “بلال نصرویی” هستند»

به گزارش رسانک، حاجی رضا بلوچ، از فعالان اجتماعی بلوچستان طی یک ویدئو ضمن تسلیت به مردم برای کشته شدن خواننده مردمی و محبوب بلوچ، از مقامات قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی خواسته است که قاتل واقعی “بلال نصرویی” را هر چه زودتر شناسایی و مجازات کنند.

وی اظهار می‌کند که بلال فقط فرزند نصرویی نبوده و فرزند و برادر همه ما بوده است و این خواسته همه ما مردم از حکومت است که قاتل این خواننده هر کسی من جمله افراد تندرو استان بلوچستان و سیستان بوده را شناسایی و مجازات کند.

وی تاکید می‌کند که این مسئله هیچ ربطی به اختلافات طایفه‌ای ندارد و به هيچ وجه اختلاف طایفه‌ای در کار نبوده است. همگی خواستار دستگیری و اعلام فرد خاطی به عنوان قاتل هستیم و در این رابطه هرگز سکوت نخواهیم کرد زیرا اگر سکوت کنیم امروز بلال را کشتند و در آینده نوبت من و بقیه خواهد بود.

این فعال بلوچ عنوان می‌کند که بلوچ‌ها همواره مورد ستم واقع شده‌اند که کشته شده‌اند ولی این را بدانید که بلوچ ها مردانگی دارند و هرگز از حق خود نخواهند گذشت.

لازم به ذکر است که روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، “بلال نصرویی (ریگی)” خواننده معروف و محبوب بلوچ اهل زاهدان در خیابان مطهری و مقابل لشکر ۸۸ زرهی و در نزدیکی اداره اطلاعات با ضربات چاقو توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*