بازداشت دوازده ساعته و آزار و اذیت یک شهروند بلوچ توسط نیروهای ایست و بازرسی مهریز یزد

به گزارش رسانک، شب گذشته ٢۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی ایست و بازرسی مهریز واقع در استان یزد اقدام به بازداشت بی مورد، آزار و اذیت یک شهروند بلوچ کرده و پس از دوازده ساعت بازداشت، وی را صبح امروز آزاد کردند.

هویت این شهروند بلوچ، “اسد نبات زئی” ٢٣ ساله، فرزند اسلم و اهل پارود از توابع شهرستان راسک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، اسد به همراه یکی از نزدیکان خودش به وسیله اتوبوس در حال سفر به شهرستان یزد برای پیدا کردن کار و کارگری بوده که توسط نیروهای نظامی بدون دلیل قانونی به زور پیاده و بازداشت شده است.

نیروهای نظامی در حالی اسد را به بهانه اتباع خارجی بازداشت و در یک اتاق زندانی کرده‌اند که کارت ملی وی همراه او بوده ولی نیروهای نظامی به همراهش که از اتوبوس پیاده شده، اعلام کرده‌اند تا وصل شدن سیستم باید در بازداشت بماند.

گفتنی است که خانواده این شهروند حتی عکس شناسنامه وی را نیز برای همراه اسد ارسال کرده و علیرغم نشان دادن آن، نیروهای نظامی صبح امروز پس از آمدن فرمانده ایست و بازرسی محل بدون هیچگونه توضیحی اسد را آزاد کرده‌اند.

این رفتارهای سلیقه‌ای و نژادپرستانه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران برای شهروندان بلوچ در حالی صورت می‌گیرد که سالانه هزاران شهروند بلوچ برای کار بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار و بیماری بدلیل نبود زیرساخت و امکانات مناسب بهداشتی در استان بلوچستان و سیستان مجبور هستند به استان های مرکزی همچون یزد سفر کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*