جیش العدل کشته شدن هجده عضو حمله کننده خود را در درگیری‌های چابهار و راسک تایید کرد

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ١۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، سازمان مسلح جیش العدل با انتشار بیانیه ای تفصیلی از پایان عملیات خود خبر داد و اعلام کرد که ۱۶۸ تن از اعضای آن در بخش مختلف اطلاعاتی و امنیت در درگیری‌های گسترده در چابهار و راسک شرکت داشتند که از بین ٢٩ نفر از “فدائیان عدل”، که بصورت مستقیم در درگیری‌ها حضور داشتند، ١٨ تن به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این بیانیه، عملیات در ساعات پایانی شامگاه چهارشنبه ١۵ فروردین ماه بصورت همزمان در چهار نقطه از پایگاه‌های دشمن آغاز شد که محل هجوم نخست، “ستاد فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان چابهار” واقع در بلوار جانبازان و پس از آن در محل هجوم دوم “مقر دریابانی، اداره آگاهی و کلانتری ١١” واقع در ابتدای خیابان خمینی شهر چابهار بودند. همچنین در شهرستان راسک، سپاه ناحیه شهرستان راسک و پایگاه مهم سپاه واقع در دوراهی پارود برای ساعاتی تحت تصرف نیروهای جیش العدل در آمده اند و نیروهای کمکی نیز در مسیر این محل ها در کمین اعضای این سازمان درگیر شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، بیش از دويست تن از نیروهای نظامی و امنیتی رژيم جمهوری اسلامی ایران که بیشترشان از سپاه پاسداران بودند، کشته شده‌اند و این عملیات در ساعت ١۵:٣٠ دقیقه روز پنجشنبه ١۶ فروردین ماه به پایان رسیده است.

سازمان جیش العدل هدف این عملیات گسترده را تلاش برای ناکام گذاشتن بخشی از برنامه های مخرب طرح موسوم به “توسعه سواحل مکران” و همچنین طرح آمایش سرزمینی عنوان و آن را در مقابل و متضاد با منافع بلوچ و بلوچستان اعلام کرده است و به رژیم جمهوری اسلامی ایران هشدار داده که مردم متدین و غیور بلوچستان اجازه نخواهند داد که خاک عزیز آنها تبدیل به زمین بازی و فتنه آفرینی های رژیم جمهوری اسلامی ایران بشود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که اجرای این عملیات زنجیره ای و گسترده نشان از صلاحیت ها و توانمندی های مدافعان این سرزمین در سازمان جیش العدل دارد و جمهوری اسلامی باید بداند مردم مسلمان بلوچستان و این سرزمین لقمه کوچکی برای رژیم نیست که بتواند آن را به راحتی برای اهداف فرقه گرایانه خود ببلعد.

در پایان این بیانیه اعلام شده که “همانگونه که به صورت مکرر به نیروهای نظامی توصیه کرده ایم مجددا تاکید می‌کنیم که ما علاقه ای به قتل و آسیب رساندن آنها نداریم اما از آنجایی که نیروهای نظامی از جمله نیروهای فراجا به جای انجام رسالت ذاتی خود که حمایت از مردم است تبدیل به پاسداران این رژیم ستمگر و جنایتکار شده اند مطابق شرع و عقل و قوانین بین الملل اهدافی مشروع برای مجاهدان سازمان جیش العدل به شمار می آیند. لذا توصیه ما به نیروهای نظامی و خانواده های آنها این است که پیش از متحمل شدن هرگونه خسارت جانی و روانی لطفا از شغل خود در ارگان های نظامی و امنیتی استعفاء داده و به دنبال شغل شرافتمندانه ای برای خود باشند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*