کشته و زخمی شدن چهار نفر در تیراندازی کور نیروهای نظامی پس از هدف قرار گرفتن توسط افراد مسلح در محور خاش_ایرانشهر

به گزارش رسانک، شامگاه دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، بدنبال تیراندازی کور نیروهای نظامی به سمت خودروی یک خانواده بلوچ پس از مورد هدف قرار گرفتن دو خودرویشان توسط افراد مسلح ناشناس در محور خاش به ایرانشهر، یک کودک بلوچ کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

هویت کودک کشته شده در تیراندازی نیروهای نظامی، “فاطمه بامری” یک ساله، فرزند محمد و هویت اعضای مجروح شده این خانواده، “محمد بامری”، ۲۷ ساله، فرزند جان محمد، “حسن بامری”، ۳۰ ساله فرزند جان محمد و “زینب بامری”، ۲۱ساله فرزند علی، جملگی اهل محمدان ایرانشهر عنوان شده‌اند.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت ٩ شب، افراد مسلح دو خودروی لندروز و هایلوکس نیروهای نظامی مرصاد را در دو راهی ایرندگان در محور خاش به ایرانشهر هدف تیراندازی قرار داده‌اند که نیروهای نظامی در تیراندازی کور خود، سرنشینان یک خودروی پژو ۴۰۵ را که در حال عبور از منطقه بودند هدف قرار داده اند که در پی آن یک کودک کشته و سه نفر مجروح شدند.

گفته می‌شود که مجروحین این تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی به بیمارستان خمینی شهر خاش منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

برخی از منابع، کشته شدن یک تن از نیروی نظامی را تایید کرده اند که رسانه های داخلی تاکنون در این مورد خبری منتشر نکرده اند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، دستکم ١٩٢ شهروند بلوچ مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته اند که در بین آنها ١۵٠ نفر کشته و ۴٢ نفر زخمی شده‌اند. در بین این افراد دستکم پنج کودک و چهار زن نیز وجود دارند.

(عکس از آرشیو)
@rasanknews

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*