کمبود شدید خون در مراکز انتقال خون بلوچستان

به گزارش رسانک، طی یک ما اخیر کاهش شدید مراجعین به مراکز انتقال خون در شهرهای مختلف استان بلوچستان و سیستان جهت اهدای خون، ذخایر خونی به مرز بحرانی رسیده است.

بر اساس این گزارش، سازمان انتقال خون استان با کمبود شدید همه گروه‌های خونی خصوصاً (O+) مواجه شده و بدلیل سوءمدیریت طی یک ماه، همچنان نتوانسته اقدامی جهت برون رفت از این وضعیت انجام دهد.

گفتنی است که سازمان انتقال خون بدلیل وجود این بحران در اکثر شهرها به بیماران تالاسمی اعلام کرده که همراه کسی که خون مشابه دارند به این سازمان مراجعه کنند.

خون نیاز ضروری برای تمام افراد بویژه بیماران محسوب می‌شود که در این میان مصدومان حوادث ترافیکی و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

استان بلوچستان و سیستان بالاترین آمار بیماران تالاسمی ماژور یا کم خونی مزمن (بیش از سه هزار و هفتصد بیمار که هر کدام از بیماران بزرگسال به طور متوسط در ماه سه واحد خون نیازمندند) و بالاترین آمار تصادفات جاده ای از بیشترین مصرف کنندگان خون می‌باشد و زندگی و حیاط بسیاری از انسان‌ها به تزریق خون اهدا کنندگان وابسته است.

اکنون بدلیل وضعیت بحرانی کمبود شدید خون، بسیاری از افراد تالاسمی روزهاست که در انتظار اهدا کنندگان خون می‌باشند و جان آنها در خطر است زیرا عدم تزریق بموقع خون بر روی بدن این افراد اثرات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

لطفاً با مراجعه به پایگاه‌های سازمان انتقال خون در هر شهری که هستید، امید زندگی این افراد باشید.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*