روز جهانی زن گرامی باد

رسانک/ روز هشتم مارس که بنام روز جهانی زن نامگذاری شده، روز تاریخ مبارزۀ سیاسی و اجتماعی زنان علیه تبعیض است. روز جهانی زن روز همبستگی برای مبارزه بخاطر برابری حقوق و شرایط بهتر کاری و زندگی آبرومندانه و سالم برای زنان جهان پیش‌بینی و تعیین شده است و سالانه ميليون‌ها زن و مرد در کشور های مختلف جهان این روز را گرامی می دارند.

در طول سال‌های اخیر به خصوص پس از خیزش انقلابی مردم در اواسط سال ١۴٠١، زنان بلوچستان نیز نشان دادند که از وضعیتی که رژیم جمهوری اسلامی ایران باعث و بانی آن هست، خسته شده و بایستی برای حقوق برابر خود به خیابان ها بیایند و اعتراض کنند.

درک لزوم مبارزه برای احقاق حقوق و اقدام عملی برای بدست آوردن آن توسط زنان بلوچستان نشان می‌دهد، دیگر ثابت شده که سکوت نمی‌تواند در جامعه مردسالار و زیر لوای رژیمی ایدئولوژیک به حقوق خود دست یابند و به طرق مختلف منزوی گشته اند.

مسلما زنان بلوچ می‌توانند با تکیه بر قدرت ذاتی خود به جامعه در پیشرفت و بیداری هرچه بیشتر کمک کنند و برای احقاق حقوق گرفته شده شان تلاش کنند.
در این راه نیز بدون تردید مردانی از جنس برابری در کنار اعتراضات زنان بلوچ در مقابل این نقض حقوق شان خواهند ایستاد تا اقلیم بلوچستان بار دیگر به دوران شکوفایی که زنان بلوچ فرماندهی بسیاری از استراتژی ها و راه‌های پیشرفت را در دست داشتند، باز گردد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*