کشته و مجروح شدن دو سوختبر بر اثر خارک انداختن نیروهای نظامی جلوی ‌خودرو در پهره

به گزارش رسانک، روز ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی مرصاد در محدوده سه راه علیزاده در جاده خیرآباد از توابع پهره (ایرانشهر) با انداختن خارک زیر چرخ های خودرو سوختبر در حال حرکت، باعث واژگونی و آتش سوزی خودرو شدند که بر اثر آن، پدر سوختبر مجروح و پسر وی کشته شد.

هویت سوختبر جان باخته “بشیر سپاهی” ۱۹ ساله، فرزند محمد عمر و هویت سوختبر مجروح “محمد عمر سپاهی”، هر دو اهل روستای رسول آباد ایرانشهر عنوان شده اند.

گفتنی است محمد عمر به همراه پسر نوجوان خود بشیر، در حال عبور از سه راه علیزاده جاده خیرآباد بودند که نیروهای نظامی مرصاد بدون ایست و هشدار قبلی زیر لاستیک های خودرو پژو ۴۰۵ آنها خارک انداختند و باعث واژگونی و آتش گرفتن خودرو شدند، محمد عمر قبل از شعله‌ور شدن خودرو از آن خارج شده اما بشیر به خاطر جراحات وارده ناشی از واژگونی توان خارج شدن نداشته و زنده زنده در شعله های آتش جان خود را ز دست داده است.

لازم به ذکر است که سوختبری از معدود کارهایی است که بسیاری از شهروندان بلوچ در اقلیم بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار ناچاراً به آن روی آورده اند که گاهاً خطراتی همچون تصادف و واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی جان آنها را تهدید می کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*