آزادی “یاسین شه بخش (معوذ)” شهروند بازداشتی بلوچ پس از گذشت بیش از نوزده ماه

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ٨ اسفند ماه ۱۴۰۲، “یاسین شه بخش (معوذ)” نوجوان بازداشت شده بلوچ که در ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای لباس شخصی در منطقه کلگان سراوان به همراه سیزده سوختبر بازداشت شده و به زاهدان منتقل شده بود، پس از گذشت یک سال و ۷ ماه ۲۷ روز معادل ۶۰۴ روز از زندان مرکزی زاهدان آزاد شد.

“یاسین شه بخش (معوذ)”، ۱۸ ساله ( در زمان بازداشت) فرزند محمد، ساکن روستای شورو از توابع زاهدان عنوان شده است.

نیروهای لباس شخصی در ساعت ۱ بامداد ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۱، با یورش به محل کار سوختبران در روستای کلگان شهرستان سراوان، ۱۴ تن از آنها را بازداشت کردند و یک روز بعد، ۱۱ نفر را آزاد کرده و سه تن از آنها را با خود به زاهدان منتقل کردند که معوذ شه بخش یکی از این افراد بود.

هویت دو تن دیگر از بازداشت شدگان که در همان زمان آزاد شدند، “حامد شه بخش”، فرزند جمعه، حدودا ۲۳ ساله، متاهل و ساکن روستای شورو از توابع زاهدان، “وحید سوریزهی” فرزند محمد، حدودا ۲۹ ساله، متاهل، ساکن استان گلستان بود.

لازم به ذکر است که یاسین به خاطر تامین معاش خانواده خود در روستای کلگان از توابع سراوان اقدام به سوختبری می نموده و به صورت موقت در آن روستا اقامت داشت که توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شده و در تاریخ ١٨ مرداد ماه از اداره اطلاعات زاهدان به زندان این شهر منتقل شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*