سپیده قلیان به مرخصی اعزام شد

به گزارش رسانک سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان بوشهر، امروز پنجشنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۰، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.
اواسط ماه جاری تست کرونا خانم قلیان مثبت اعلام شده بود.

ساعتی پیش مهدی قلیان در توییتی خبر داد که خواهرش سپیده قلیان پس از روزها تلاش با قید وثیقه به مرخصی درمانی ۷ روزه آمده است.

نکته قابل توجه در عکسی که به همراه این خبر منتشر شده، پوشیدن لباس زیبای بلوچی توسط این زندانی سیاسی اهل دزفول است.

سپیده قلیان در تاریخ ۲۷ آبان ‌ماه ۹۷ به همراه دستکم ۱۹ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه، چند فعال کارگری و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شد و در تاریخ ۲۷ آذر ماه همان سال با قرار وثیقه آزاد شده بود. 

در جریان پخش اعترافات اجباری سپیده قلیان، اسماعیل بخشی و چند تن دیگر توسط صدا و سیما، این دو شهروند، پیش از پخش این مستند اعلام کرده بودند که نیروهای وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای امنیتی آنها را شکنجه کرده‌اند. آنها ساعاتی بعد از این اظهارات مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

سپیده قلیان در تاریخ ۴ آبان‌ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد و در تاریخ ۲۳ آذر ۹۸ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس قطعی محکوم شد.

خانم قلیان نهایتا در تاریخ ۱ تیرماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل و در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال گذشته از بند زنان زندان اوین به زندان بوشهر تبعید شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*